2019. január 6., vasárnap

Napi remény...06.

Isteni célok reményt és kitartást adnak…


Még nem értem el a célom, és nem vagyok tökéletes, de Krisztus tart engem, így folytatom a futásom, és küzdök, hogy elnyerjem a díjat.” (Filippi 3:12 – CEV fordítás).

„Nem mondom, hogy már elértem, vagy hogy már tökéletes volnék; hanem igyekezem, hogy el is érjem, amiért meg is ragadott engem a Krisztus Jézus.” Fil. 3:12 Károli.

Tegnap megvizsgáltunk néhány okot, miért szükséges célokat kitűzni. Ma folytatjuk, és megnézünk további három okot, miért annyira fontos a célok meghatározása, hogy még Jézus is állított maga elé célokat.

1. Azért kell célokat kitűznöd, mert ezek reményt és kitartást adnak, hogy tudj tovább menni.

Jób azt mondja: „Honnan vegyek erőt, hogy tovább reménykedjek? Milyen célom lehet, ami miatt meg akarnám hosszabbítani az életem?” (Jób 6.11 – GW fordítás).

„Micsoda az én erőm, hogy várakozzam; mi az én végem, hogy türtőztessem magam?!” Jób  6:11 Károli.

Szükséged van célra, hogy mozgásban maradj.

Egy célnak nem kell nagynak lennie, hogy motiváljon téged. Például ha műtéted volt, az első célod a gyógyulásban, hogy fel tudj ülni az ágyadban. Aztán mehetsz tovább, hogy felállj, majd később kisétálj a nappaliba.

Ezek kicsi célok, de mind fontosak, mert onnan, ahol most vagy, nem egyetlen hatalmas ugrással jutsz el oda, ahol lenni szeretnél. Egy célnak nem nagynak kell lennie ahhoz, hogy fontos legyen – hanem bátorítania kell, hogy folytasd.

2. Azért kell célokat kitűznöd, mert ezek építik a jellemed.

Életed legnagyobb eredménye nem az elért teljesítményed, sokkal inkább az, ami benned történik, miközben célod felé haladsz.

Istent sokkal inkább érdekli a jellemed, mint a teljesítményed. Miközben te a célodon dolgozol, Isten rajtad dolgozik. Ő a jellemedet építi, mert ez az, ami az örökkévalóság számára megmarad.

Ezért mondja Pál a Filippi 3:12-ben: „Folytatom a futásom, és küzdök, hogy elnyerjem a díjat.”Energiát, erőfeszítést, akaraterőt igényel, hogy elérd a célod, és az eredmény, hogy egyre jobban hasonlóvá válsz Krisztushoz.

„Nem mondom, hogy már elértem, vagy hogy már tökéletes volnék; hanem igyekezem, hogy el is érjem, amiért meg is ragadott engem a Krisztus Jézus.” Fil. 3:12 Károli.

3. Azért kell, célokat kell kitűznöd, mert a jó célok jutalmat nyernek.

Példabeszédek 11:27 azt mondja: „Ha jóra törekszel, tisztelni fognak.” (GNT fordítás).

„Aki jóra igyekezik, jóakaratot szerez: aki pedig gonoszt keres, ő magára jő az.” Péld. 11:27 Károli.

Amikor jó célra szánod oda az életed, az megbecsülést hoz és örökséget épít a Földön. A jó célok kitűzésének igazi jutalma azonban az örökkévalóságban fog eljönni. A Biblia azt mondja az 1 Korinthus 9:25-26-ban: „Minden atléta fegyelmezett a felkészülésében. Ők azért teszik, hogy elnyerjék a koszorút, ami elhervad, mi azonban azért tesszük, hogy örökkévaló díjat nyerjünk. Ezért, mikor futok, minden lépéssel ez a célom.” (NLT fordítás).

„Mindaz pedig aki pályafutásban tusakodik, mindenben magatűrtető; azok ugyan, hogy romlandó koszorút nyerjenek, mi pedig romolhatatlant. Én azért úgy futok, mint nem bizonytalanra; úgy viaskodom, mint aki nem levegőt vagdos;” 1Kor. 9:25-26. Károli.

Pál elszántan, céltudatosan tűzött ki célokat. Neked is ilyennek kell lenned, hogy elnyerd a díjat, amit Isten neked készített a mennyben.

Folytatás holnap

ISTEN ÁLDÁSA LEGYEN AZ ÁHÍTATOK OLVASÓIN



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!