2018. december 8., szombat

Napi remény...340.

Kapcsolódnod kell, hogy gyümölcsöt teremj…


„Éljetek bennem, és én is élni fogok bennetek. Egy vessző önmagában nem tud gyümölcsöt teremni, annak kapcsolódnia kell a szőlőtőkéhez. Ugyanígy, ti sem tudtok gyümölcsöt teremni, hacsak nem éltek bennem.” (János 15:4, GW fordítás)

„Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképpen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképpen ti sem, hanemha én bennem maradtok.” Jn. 15:4 károli.

Nem sokkal azelőtt, hogy Jézus a keresztre ment, ezt mondja a követőinek: „Éljetek bennem, és én is élni fogok bennetek. Egy vessző önmagában nem tud gyümölcsöt teremni, annak kapcsolódnia kell a szőlőtőkéhez. Ugyanígy, ti sem tudtok gyümölcsöt teremni, hacsak nem éltek bennem.” (János 15:4, GW fordítás)

„Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképpen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképpen ti sem, hanemha én bennem maradtok.” Jn. 15:4 károli.

Jézus azt mondja, hogy lelkileg kapcsolódni olyan, mint ahogyan a szőlőtőkéhez kapcsolódnak a vesszők. Soha nem leszel gyümölcsöző és nem lesz termékeny az életed, ha csak önmagadban állsz. Kapcsolódnod kell.

A növényeknél is, egy vessző önmagában nem tud gyümölcsöt teremi. Te is, ha önmagadban állsz, támaszték nélkül leszel és hervadni és hanyatlani fogsz. Teljesen terméketlen lesz az életed, ha lelkileg nem kapcsolódsz.

Én sokféle zöldséget és gyümölcsöt termesztek minden tavasszal. Ha levágok egy hajtást, akkor az önmagában nem fog paradicsomot vagy mást teremni. Kapcsolódnia kell a tőhöz, hogy termést hozzon.

Milyen gyümölcsöt kellene teremned, ha kapcsolódsz Krisztus testéhez? „A Szentlélek gyümölcsei pedig a következők: szeretet, öröm, békesség, türelem, kedvesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás.” (Galata 5:22-23a, NIV fordítás)

„De a Léleknek gyümölcse: szeretet, öröm, békesség, béketűrés, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség. Az ilyenek ellen nincs törvény.” Gal. 5:22-23 Károli.

Én nem tudom, te hogy vagy ezzel, de én szeretnék másokat még jobban szeretni. Szeretném, ha több lenne bennem az öröm. Szeretném, ha nagyobb lenne a békességem, függetlenül a gazdasági helyzettől. Szeretnék még kedvesebb lenni azokkal az emberekkel, akik bántanak. Szeretnék jó lenni, és szeretnék hűséges lenni. Szeretném megtartani az ígéreteimet, és szeretnék szelíd lenni azokkal az emberekkel, akik nem azok velem. És szeretném, ha az önuralmam is nagyobb lenne.

Ezeket hívják a Szentlélek gyümölcseinek, és ezek bizonyítják, hogy lelkileg kapcsolódsz. És tudod, hogy mit jelent az, ha ezek a dolgok nem növekednek benned? Azt, hogy lelkileg nem kapcsolódsz.

Jézus azt mondja, hogy kapcsolódni nagyon fontos. Annyira fontos, mint amennyire fontos egy épületnél a vázszerkezet, vagy mint az éltető vér a testünk számára. Jézus azt mondja, hogy soha nem leszel gyümölcsöző és nem lesz termékeny az életed, ha csak önmagadban állsz. Kapcsolódnod kell. A jó hír pedig az, hogy Isten is ezt szeretné! És Isten jót akar neked!

Folytatás holnap

ISTEN ÁLDÁSA LEGYEN AZ ÁHÍTATOK OLVASÓIN




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!