2019. február 23., szombat

Napi remény...23.

Az út, amelyet követve visszatalálsz Istenhez…


"Megtaláltok engem, ha kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám." (Jeremiás 29:13).

„És kerestek engem és megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem.” Jer. 29:13 Károli.

Én nem tudom, hogyan érzed magad a mai napon. Talán nagyon messze érzed magad Istentől. Esetleg évek óta nem jártál templomban, de az is lehet, hogy csak egy-két hónapja tart ez az időszak. Lehet, hogy pontosan ezekben a hetekben érezted így: „Nem igazán érzem Isten jelenlétét az életemben.” És mégis szeretnél visszatérni Hozzá. Hogyan találhatsz újra vissza Istenhez?

Ez a visszavezető út azonban spirituális formálódással is jár – íme, három dolog, ami hasznodra lesz:

1. Döntsd el, ideje változtatni.

Semmi sem fog változni az életedben, amíg eleged nem lesz abból, ahogyan most történnek a dolgok és azt nem mondod: „Nem mehet így tovább. Belefáradtam az állandó stresszbe. Kimerültem az állandó csalódottság miatt. Kiégtem a rengeteg munkától. Elgyengültem attól, hogy távol vagyok Istentől.”

Miért hagyta Isten, hogy idáig juss? Mert Ő szabad akaratot adott neked. Ő szeret téged, így ahogy vagy, minden jó és rossz tulajdonságoddal együtt, azonban túlságosan is fontos vagy neki ahhoz, hogy hagyja, hogy a dolgok így menjenek tovább. Nem akarja, hogy eltékozold, elpazarold az életed.

Ahogy Jeremiás próféta könyvében olvassuk: „Megtaláltok engem, ha kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám.” (19:23)

2. Valld meg bűneid.

Az Ézsaiás 59:2-ben ez áll: „...hanem a ti bűneitek választottak el titeket Istenetektől, a ti vétkeitek miatt rejtette el orcáját előletek, és nem hallgatott meg.”

„Hanem a ti vétkeitek választanak el titeket Istenetektől, és bűneitek fedezték el orcáját ti előttetek, hogy meg nem hallgatott.” Ézs. 59:2 Károli.

Érezted már imádság közben úgy, hogy Isten több millió kilométerre van tőled, vagy úgy, hogy közted és Isten között egy fal van?

Honnan származik ez az érzés? A bűneid választottak el Istentől. Ha messze érzed magad Istentől, akkor gondolkozz: ki az aki eltávolodott? Isten mindig ott van melletted. Ő feltétel nélkül szeret, és arra vár, hogy letedd bűneid és újra kapcsolatba tudjatok lépni egymással.

3. Ajánld oda magad.

Ezt olvashatjuk a második Korinthusi levél 3:18-ban: „Mi pedig, miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Lelke által dicsőségről dicsőségre.”

„Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélvén, ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről dicsőségre, úgy mint az Úrnak Lelkétől.” 2Kor. 3:18 Károli.

Igazi változást akkor fogsz elérni az életedben és visszatérni Istenhez, ha az önközpontúságodból kimozdulsz az Isten-központúság felé. Ez az irányváltás nem egyik napról a másikra történik. De az a jó hír, hogy Isten végigkísér és segít ezen az úton egész életeden keresztül.

Mindez egy döntéssel kezdődik, hogy ajánld neki az életed és kövesd mindenben az Ő akaratát.

Folytatás holnap


ISTEN ÁLDÁSA LEGYEN AZ ÁHÍTATOK OLVASÓIN



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!