2021. május 6., csütörtök

Napi remény...06.

Lelki béke egy bizonytalan világban.
Lelki béke Istenen keresztül...


Fogalmunk sincs, mit hoz majd a jövő. Ha nehéz időket, Isten akkor is ott lehet velünk. Ha könnyebb időket, akkor is szükségünk lesz Istenre, hogy betöltse azt a belső űrt, ami a szívünkben van és hogy értelmet adjon az életünknek.

Mi a tanulság mindebből? Ami igazán számít, az az, hogy nem vagyunk távol Istentől. Ismerjük Istent? Ő ismer minket? Kizártuk őt az életünkből? Vagy beengedtük? A megismerésén keresztül megváltoztatja a perspektívánkat és reményt ad nekünk. A vele való kapcsolat által bármilyen körülmények közepette lehet békességünk.

Miért kell, hogy Isten az életünk középpontjában álljon? Mert nincs valódi békesség vagy remény rajta kívül. Ő Isten, mi pedig nem. Ő nem függ tőlünk, de nekünk tőle kell függeni. Úgy teremtett, hogy szükségünk legyen a jelenlétére az életünkben. Próbálhatjuk nélküle is összerakni az életünket, de hiába.



Isten azt akarja, hogy keressük. Azt akarja, hogy ismerjük és engedjük, hogy az életünk része legyen. Csak egy baj van: mind kizártuk őt. A Biblia így írja le: „Mindnyájan tévelyegtünk, mint a juhok, mindenki a maga útját járta.”14 Mindannyian megpróbáltuk Isten nélkül összerakni az életünket. Ezt hívja a Biblia „bűnnek.”

Heather, akitől korábban is idéztünk, ezt mondta a bűnről „Amikor a Stanfordra kerültem, nem voltam keresztény. Előttem állt az élet és csak arra várt, hogy forradalmasítsam. Politikai rendezvényekre jártam, rasszizmusról és társadalmi igazságosságról vettem fel órákat és belemerültem az önkéntes szolgáltató központ munkájába. Hittem a bennem lévő erőben, hogy jelentős változást tudok véghezvinni a világban. Hátrányos helyzetű kisgyerekeknek segítettem tanulni; egy hajléktalanszállóban is dolgoztam; maradék ételt gyűjtöttem össze az éhezőknek. És mégis, minél jobban próbáltam megváltoztatni a világot, annál frusztráltabbá váltam. Szembesültem a bürokráciával, a kiégéssel és… a bűnnel. Kezdett az a meggyőződésemmé válni, hogy magát az emberi természetet kéne alaposan újrahuzalozni.”

Folytatás holnap

ISTEN ÁLDÁSA LEGYEN AZ ÁHÍTATOK OLVASÓIN!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!