2021. április 18., vasárnap

Napi remény...18.

Koronavírus - mihez kezdjünk a félelmeinkkel?
Mi tehetünk félelmeink közepette?


Ateistaként hosszú éveken keresztül kerestem azt a filozófiai irányzatot, ami minden helyzetben megbízhatónak bizonyul. Olyasmire vágytam, amit életem során mindig alkalmazhatok, és ami mindig „beválik”. Tanulmányoztam Sartre, Platón, Szókratész, Dosztojevszkij, Nietzsche, Hume, és még sok más filozófus tanait. Végül arra jutottam, hogy a filozófia nem ad megoldást. A problémáim terhét ugyanis nem vette le rólam egyik sem.

A pszichológia hasonló ezekhez: segíthet ugyan, de a pszichológusok célja leginkább az, hogy megpróbálják az emberrel más szemszögből megláttatni a körülményeket. Nehéz viszont például a koronavírust más szemszögből nézni, miközben emberek ezreit diagnosztizálják vele, és a halálozási ráta is növekszik.

A valódi, minden helyzetben működő békesség megtalálására tett erőfeszítéseim során úgy tűnt, a vallás is csupán egy üres dolog. Én ugyanis nem rituálékra, meditációra, vagy dogmákra vágytam. Ezek mind kívülről jövő mankónak tűntek, mint mondjuk amikor az ember különböző gondolatelterelő gyakorlatokat csinál, hogy a valódi problémáiról elterelje a figyelmet. Csupán pozitív gondolkodásnak látszott, aminek nincs valóságtartalma. Ez pedig a legjobb esetben is pusztán placebo.

Azt tudtam, hogy az életem során nagy valószínűséggel előbb-utóbb jönni fognak igazán nagy nehézségek. Szerettem volna hát, ha van a tarsolyomban egy olyan eszköz, amiben bízhatok, amire támaszkodhatok, bármit hozzon is az élet.

Sokan abban reménykednek, hogy a tudomány megtalálja a koronavírus ellenszerét, illetve a megelőzés módszerét. Ismerve azonban a vírusok természetét, eléggé valószínű, hogy még jó pár évig velünk marad, esetleg mutálódott formában. A tudomány nem mindentudó, és nem mindenható.

Ami engem illet, miközben még mindig a valódi békességet kutattam, megismerkedtem valakivel, akinek az élete nagy hatással volt rám. Ő a beszélgetéseink során sokszor szóba hozta Istent, miközben én magam abban sem voltam biztos, hogy Isten létezik-e egyáltalán.

Isten létezésének valószínűsége egy olyan téma volt számomra, ami nagyon sok kérdést felvetett, nagyon sok személyes kutatást eredményezett, és végső soron igencsak védekező és magyarázkodó álláspontra helyezett. Attól tartottam leginkább, hogy rávesznek arra, hogy olyasmiben higgyek, ami nem igaz.

Marilyn Adamson

Folytatás holnap

ISTEN ÁLDÁSA LEGYEN AZ ÁHÍTATOK OLVASÓIN!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!