2017. augusztus 15., kedd

Csodagyerekek...

CSODAGYEREKEK...



Joób Donát és felesége, Réka, idén ünnepelték a tizedik házassági évfordulójukat, amit egy fotósorozattal is megörökítettek. Erről az eseményről már született egy rövidebb bejegyzés, amit ezen a linken érhettek el: http://www.eskuvoifotosoldal.hu/blog/12-egy-evtized-jubileuma.html

De most nem erre szeretnénk összpontosítani. Réka küldött egy nagyon őszinte és megdöbbentő levelet, amelyben leírja, hogy mindig is nagy családról álmodott, de az esküvőjük után kiderült nála egy meddőségi betegség. Ám a rossz hír ellenére sem adták fel az álmukat, és sok, nehéz küzdelem árán, négy gyönyörű és egészséges gyermeknek adtak életet. Ezt a drámai, de egyben csodálatos történetet ismerhetitek meg első-kézből.






"A kezdetek

2007.07.07-én házasodtunk össze Donáttal. 2008-ban elmentem orvoshoz, mert babát terveztünk, de nem jött. Sajnos megállapítottak nálam egy meddőségi betegséget, miszerint nincs peteérésem. Nagyon elkeseredtünk a hírtől, mert mindig is nagy családról álmodtunk. Elkezdődtek a szokásos vizsgálatok, gyógyszerek, újabb vizsgálatok... De petesejt így sem lett.


Aztán 2009-ben kaptam egy könyvet (Jackie Mize: Gyermekszületés természetfeletti módon), amiből megértettem, hogy Isten akarata az, hogy nekünk babánk legyen! Sőt, nemcsak ez az akarata, hanem az 1. parancsa is ez volt az első emberpárnak, hogy "Szaporodjatok és sokasodjatok...!" (Teremtés könyve 1:28). Szóval, ha ez Isten parancsa az emberekhez, akkor Ő képessé tud tenni engem is arra, hogy a parancsát teljesíteni tudjam. A könyvben kigyűjtötték a Bibliából az összes olyan Ige verset, ami a teherbe esésre, terhességre, szülésre vonatkozik. Ezeket az Igéket minden nap elolvastam és hangosan kimondtam a mi életünkre vonatkozóan. Így erősítettem magamat hónapokon keresztül, és vártuk a csodát! Donát például már kismamának szólított itthon, én meg előre megvettem magamnak a terhes ruhát.


Az első mag


Végül 2009. júliusában megkértünk egy lelkipásztort, hogy imádkozzon értünk gyermekáldásért. Augusztusban pedig meglett a szívünk kívánsága: petesejtem lett! A terhesség nem volt egyszerű... Veszélyeztetett terhes voltam, mert ketten voltak és az egyik babát el is veszítettük, de 2010. májusában egészségesen megszületett Milla.





Egy kritikus kilenc hónap

2011-ben megint elmentem a dokihoz, hogy szeretnénk egy kistestvért. Ő ugyanazokat állapította meg, sőt azt mondta, hogy a szoptatás miatt csak rosszabb lett a helyzet. Jöttek a vizsgálatok, gyógyszerek... De petesejtnek se híre, se hamva. Aztán volt még egy imakérés és pár hét múlva, megérkezett a következő petesejtem és 2012-ben megszületett Edvin. :)


Sajnos a terhesség alatt elkaptam egy magzatkárosító fertőzést, amire antibiotikumot adtak, de nem múlt el attól sem. Végül a 9.hónap végéig különböző antibiotikumokon éltem, sőt szüléskor vénásan is kaptam két adagot, de Edvin is egészséges lett!







A legnehezebb terhesség

2013-ban ismét meglátogattam az orvosomat. Mint korábban, most is ugyanazt mondta, csak sajnos megint romlott a helyzet. Kaptam megint gyógyszereket, de semmi. Aztán egy keresztény ifjúsági táborban szintén egy ima után pár héttel pedig megint megérkezett a petesejtem, és 2014-ben megszületett Mendel.

Ez a terhességem volt a legnehezebb, mert elkaptam egy vírust a gyerekektől, amikor fogant a pici. Az orvosok végig azt kérdezték, hogy nem vetetjük-e el, mert ez ellen nincs antibiotikum és nagy az esélye annak, hogy átadtam neki is a vírust, ezért valószínűleg nem fogom tudni kihordani, ha mégis, akkor lehet, hogy holtan fog megszületni. Ha mégsem hal meg, akkor süket, vak, vagy agykárosodott lehet. Nehéz volt az árral szembe úszni. Teljesen hülyének néztek, hogy meg akarjuk tartani. Ide-oda küldözgettek, és külön nyilatkozni kellett, hogy tudomásul vettünk mindent és nem kérjük a magzatvíz mintavételt sem, mert mi megtartjuk a babát. Állandóan vizsgáltak engem is, meg a babát is, és kérdezték, hogy felkészültünk-e arra az esetre, hogy egy életen át különleges bánásmód kellhet majd neki...

Amikor megszületett Mendel, kiderült, hogy tényleg átadtam neki a vírust, bele került a vérébe. Innentől kezdve havonta vizsgálták őt (látás vizsgálat, hallás vizsgálat, neurológus, vérvétel, vizelet, koponya ultrahang). De nincs vége a történetnek, mert hála az Úrnak nem okozott nála semmi bajt a vírus! Teljesen tünetmentes! Egy év alatt kiürült a szervezetéből és az agya, a látása, a hallása is teljesen tökéletes. :) Ezért kapta a Mendel nevet, mert ez a név azt jelenti, hogy "velünk van az Úr!". Ő megadta, hogy a meddőségi betegség ellenére is nagy családunk legyen, gyönyörű, egészséges gyerkőcökkel.







Istennel semmi sem lehetetlen!

A negyedik terhesség előtt a leleteim alapján még rosszabb lett a helyzet, mint eddig bármikor. Kétszer annyi gyógyszert kellett szednem, mint az előző két terhesség alatt együttvéve. De ezek után is az lett az eredményem, hogy a változó kor utáni állapotban vagyok... Istennel semmi sem lehetetlen! 2016-ban megszületett Dolli, az ő neve azt jelenti, hogy "Isten ajándéka". Persze ennél a terhességnél is voltak izgalmak. Nagyon hamar elkezdett öregedni a méhlepény és nem tudták biztosra, hogy fogja-e tudni táplálni a babát végig, és ki fogom-e tudni végig hordani... Erre túlvittem a dátumon, teljesen egészséges lett és ő lett a legnagyobb baba a 4 közül. Tehát eddig négyszer volt petesejtem, és mind a négy alkalommal egészséges babának adtunk életet. :) "






Ahogy a jubileumi fotózás is sok párt inspirált, reméljük, hogy Donát és Réka példája is mindenkinek erőt, és reményt ad a folytatásban, hogy érdemes kitartani, mert Isten számára tényleg nincs lehetetlen!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!