Számtalan egyéb Igehelyből előre látjuk, hogy a zsidó népből
csak a nagy nyomorúság alatt újjászületett keresztény zsidók egy része éli túl
ezt az időszakot, illetve az az Isten által elpecsételt 144000 keresztény zsidó, akit Isten már idejekorán kiválasztott. A zsidó népből bizony az Úr
Jézus Krisztus eljöveteléig mindenki más elpusztul. (Ilyen kijelentéseknél
mindenkor csak a felnőtt lakosságról szólunk. A túlélők között természetesen
lesznek még „fiak és leányok” is, amint azt az Ez 14, 22-ben olvashatjuk.) Az
Úr Jézus Krisztus visszajövetelét szintén kevés újjászületett keresztény láthatja meg, csak aki elkerülte a mártírhalált. Az eseményeknek sok pogány
túlélője lesz, nekik viszont ítélőszék elé kell majd állniuk, ahol a győztesen
visszatérő Úr Jézus Krisztus dönt további életükről, vagy halálukról.
Visszatérve a nagy nyomorúság idejére: addig soha nem tapasztalt erővel és
mértékben hirdettetik az Isten evangéliuma a világon bizonyságul minden népnek,
és akkor jő el (tehát amikor a nyomorúság a legnagyobb lesz, amikor az
evangélium a legnagyobb erővel hirdettetik) a vég – mondta Jézus Krisztus
tanítványainak az Olajfák hegyén.
Akkor romboltatik le itt (Jeruzsálemben) minden, akkor nem
marad itt kő kövön. Kérdéseikből jól látva Jézus Krisztus, hogy a tanítványok a
végidőkről érdeklődnek, az utolsó napok eseményeire kíváncsiak, így ki sem tért
arra, hogy például a templom már korábbi időben (i. u. 70-ben) lerombolásra
kerül, de nem szólt a zsidók évszázadokon, évezredeken át tartó
szétszórattatásáról, üldöztetéseiről, a hatalmas áldozattal járó holokausztról,
a templom végidőkben történő ismételt felépítéséről és újbóli pusztulásáról
sem, hiszen ezek csak közbenső események. Jézus Krisztus, a tanítványok
kérdéseire válaszolva csak a végső idők jeleit és történéseit sorolva így
folytatta:
„Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság,
a melyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen: (Dániel 9, 27-nél:
iszonyatos bálvány, lásd új ford. Biblia)… Akkor, a kik Júdeában lesznek,
fussanak a hegyekre;… Imádkozzatok pedig, hogy a ti futástok ne télen legyen,
se szombatnapon: Mert akkor nagy nyomorúság lesz, a milyen nem volt a világ
kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha.” (Mt 24, 15-16 és 20-21)
Ez az Igeszakasz kizárólag a zsidó népre vonatkozik, hiszen
a templom (amely a szent hely) Jeruzsálemben volt, Júdea izraeli terület, és
miután alig lesz ideje a benne lakó népnek a menekülésre – viszont a tél
Izraelben is hideg – imádkozniuk kell, hogy ne télen kelljen menekülniük. És
azért is imádkozniuk kell, hogy a menekülésük napja ne szombatra essen, mivel
ez pihenőnap, és a zsidó ember, ha a törvényt be akarja tartani, ezen a napon
egy adott (rövid) távolságtól többet nem tehet meg. Nyilvánvaló, hogy a
szombatnak ez a törvénye csak a zsidókat érinti. Ha soronkívül belelapozunk a
Lukács evangéliumába, ott még azt is olvashatjuk, hogy az isteni bosszúállás
napjai ezek Izráel népén (Luk 21, 22), nagy harag lesz ezen a népen. (Luk 21,
23) Megismételjük, ez az Igeszakasz a zsidó népre vonatkozik.
Jézus Krisztus (első) válaszában kitért arra is, hogy
ezekben az utolsó napokban minden eddigit felülmúl majd a félrevezetés, a
megtévesztés, a hazugság és a csalás, hiszen tudjuk, ez az időszak a Fenevad
(Antikrisztus) és egyben az emberiség legsötétebb időszaka lesz.
„Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után a nap
elsötétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak, és az
egeknek erősségei megrendülnek. És akkor feltetszik az ember Fiának jele az
égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát
eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel. És elküldi az ő
angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek
felől, az ég egyik végétől a másik végéig… Bizony mondom néktek, el nem múlik
ez a nemzetség, mígnem mindezek meglesznek. Az ég és a föld elmúlnak, de az én
beszédeim semmiképen el nem múlnak.” (Mt 24, 29-31 és 34-35)
Az Úr Jézus Krisztus dicsőséges visszajövetelére
Jeruzsálemben kerül sor. (Zak 14, 4) Visszatérése, éppen a világméretű
evangéliumhirdetés következtében egyáltalán nem lesz váratlan, csak a
megtéretlen antikrisztusi népek számára, akik a visszatéréséről szóló
beszédekben, próféciákban nem hittek. A választottak (144000) és az időközben
(zsidókból és pogányokból) újjászületett keresztények szinte napra pontosan ki
tudják majd számítani az Úr Jézus Krisztus visszajövetelét, hiszen a Biblia
egyértelműen megadja a Fenevad uralkodási idejét. Támpont lehet a hétéves
szerződés megkötésének, illetve a Jeruzsálemben ismételten bevezetett
áldozat-bemutatások erőszakkal történő megszüntetésének időpontja is. (Dán 9,
27)
Többször szerepel ebben az Olajfák hegyén adott tanításban a
„választottak” kifejezés. Először a Mt 24, 22-ben, itt az áll, hogy miattuk
rövidülnek meg a napok, másodszor a Mt 24, 24-ben, ahol azt találjuk, hogy a
hamis krisztusok és a hamis próféták még a választottakat is igyekeznek
megtéveszteni, harmadszor a Mt 24, 31-ben, ahol azt olvashattuk, hogy a nagy
hatalomban és dicsőségben visszatérő Úr Jézus Krisztus „… elküldi az ő
angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek
felől, az ég egyik végétől a másik végéig”. Kategórikusan ki kell jelenteni,
hogy mindhárom esetben az Isten által elpecsételt 144000 keresztény zsidóról van
szó, akiket Isten a maga számára elkülönített (kiválasztott). Tekintettel arra,
hogy ezek nem mind Izráel területén éltek és munkálkodtak a Fenevad uralkodása
idején, az Úr Jézus Krisztus haladéktalanul gondoskodik az ő összegyűjtésükről.
A nagy nyomorúság előtt vagy alatt újjászületett keresztyéneket, függetlenül
attól, hogy zsidók vagy pogányok, a Biblia elhívottaknak, kihívottaknak nevezi.
(Ha viszont választott „népről”, vagy „nemzetségről” olvasunk, akkor az az
Ószövetségben kizárólag a zsidó népet jelenti, míg az Újszövetségben megszűnik
ez a kizárólagosság, és választott nemzetségnek mondja a Biblia – 1 Pét 2, 9
szerint – a Gyülekezetet is.)
A MÁSODIK kérdés így hangzott: „… és micsoda jele lesz a te
eljövetelednek?…” Jézus Krisztus a legdrámaibb, legmarkánsabb, „kézzelfogható”
jelként az elragadtatást adta meg. Ebből ismerhetik fel majd az Övéi, hogy
eljött az Úr, (látható módon először feltámadnak a halottak…), illetve, hogy az
Úr jött el, nem más. Ez az esemény kizárólag Őhozzá köthető.
„Akkor ketten lesznek a mezőn; az egyik felvétetik, a másik
ott hagyatik. Két asszony őröl a malomban; az egyik felvétetik, a másik ott
hagyatik.” (Mt 24, 40-41)
Máshol ezzel egészíti ki az Ige: „… azon az éjszakán ketten
lesznek egy ágyban, az egyik felvétetik, és a másik elhagyatik.” (Luk 17, 34)
Természetesen részletesen beszélt nekik az eljövetelét
megelőzően tapasztalható előjelekről is. Jézus Krisztus a válaszában elmondta,
hogy ez az eljövetele váratlanul történik majd, meglepetésszerűen. Ennek a
napnak, ennek az órának, eltérően dicsőséges visszajövetelétől, bár lesznek
határozott jelei, de előre kiszámítható, pontos időpontra mutató jele nem lesz.
„Vigyázzatok azért, mert nem tudjátok, mely órában jő el a
ti Uratok. Azt pedig jegyezzétek meg, hogy ha tudná a ház ura, hogy az
éjszakának melyik szakában jő el a tolvaj: vigyázna, és nem engedné, hogy
házába törjön. Azért legyetek készen ti is; mert a mely órában nem gondoljátok,
abban jő el az embernek Fia.” (Mt 24, 42-44)
Miután Jézus Krisztus azt mondta a mellételepedett
tanítványainak, hogy: „… nem tudjátok, mely órában jő el a ti Uratok.” –
egyértelműen kijelenthetjük, hogy üzenete mindazokhoz szólt, akik bárhol,
bármely időben Őt Uruknak fogadták vagy fogadják el, tehát e szavaival a
jelenlévő tanítványain túl valamennyiünket éberségre szólított fel. Jusson
eszünkbe a fügefa esete! Mindig kell, hogy legyen rajta gyümölcs. Éréstől a
következő érésig. (Mt 21, 18-19) Minden kereszténynek mindig gyümölcsöket kell
teremni, folyamatosan munkában kell lennie. Soha nem szabad meglankadnia,
elaludnia.
Folytatás holnap
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!