Érthető, hogy az Atya Isten részéről ez a
lázadással átszőtt helyzet egy idő után már nem tartható, az Ő neve és Fia
neve, szent akarata és tekintélye is előbb-utóbb már elviselhetetlen csorbát
szenved. Ezért, – az emberiség történelmébe való drasztikus beavatkozásként –
újfent elküldi majd a Fiát, az Úr Jézus Krisztust, aki „… ítélni fog élőket és
holtakat az ő eljövetelekor… az ő országában.” (2. Tim 4, 1) Elküldi az Úr
Jézus Krisztust valamennyi ellensége eltiprása céljából. Hová? Ide a földre,
méghozzá Izráelbe, hogy uralkodjon mindaddig, amíg valamennyi ellensége lába
zsámolyává nem lesz. Elküldi azért, hogy az Isten békességét elhozza az
előzetesen megtisztított földre, hogy az emberek végre isteni normák szerint
élhessenek, és ha kell, ennek akár vasvesszővel szerezzen érvényt. Az Úr Jézus
Krisztus eljövetelekor először megszabadítja Izráelt a reá támadó népektől (Zak
12, 9), elpusztítja a Fenevadat (Antikrisztust) és a hamis prófétát, 1000 évre
megkötözteti Sátánt, és megalapítja Békebirodalmát.
„Mikor pedig eljő az embernek Fia az ő
dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok, akkor beül majd az ő
dicsőségének királyiszékébe.” (Mt 25, 31)
(Dávid trónjába /Luk 1, 32/) Követői is helyet
kapnak ilyen székekben:
„… Péter monda néki (Jézusnak): Ímé, mi
elhagytunk mindent és követtünk téged: mink lesz hát minékünk? Jézus pedig
monda nékik: Bizony mondom néktek, hogy ti, a kik követtetek engem, az újjá
születéskor, a mikor az embernek Fia beül az ő dicsőségének királyi székébe, ti
is beültök majd tizenkét királyi székbe, és ítélitek az Izráel tizenkét
nemzetségét.” (Mt 19, 27-28)
„Ti vagytok pedig azok, kik megmaradtatok én
velem az én kísérteteimben; Én azért adok néktek, miképen az én Atyám adott
nékem, országot, Hogy… üljetek királyi székeken, ítélvén az Izráelnek tizenkét
nemzetségét.” (Luk 22, 28-30)
„És láték királyiszékeket, és leülének azokra,
és adaték nékik ítélettétel; és látám azoknak lelkeit, a kiknek fejöket vették
a Jézus bizonyságtételéért és az Isten beszédéért, és a kik nem imádták a
fenevadat, sem annak képét, és nem vették annak bélyegét homlokukra és
kezeikre; és éltek és uralkodtak a Krisztussal ezer esztendeig.” (Jel 20,
4-5)
Az Úr Jézus Krisztus eljövendő földi
uralkodásával kapcsolatos Igék nem szellemesíthetők el, az sem mondható, hogy a
királyi hatalmat csak valakik (zsidók, feltámadt keresztények, esetleg a 144000
kiválasztott, vagy a „volt” Gyülekezet) által gyakorolja majd az Úr Jézus
Krisztus itt a földön. Nyilván nem fog adórendeletekkel, vagy különféle
bürokratikus részletekkel, intézkedésekkel foglalkozni, és nem is mindenkor
lesz Jeruzsálemben, vagy egyáltalán a földön, és azt sem állítjuk, hogy állandó
jelleggel testben lesz jelen. De hogy enni és inni is fog, mint már feltámadása
után („Fiacskáim, van halatok?”) – az biztos. Emlékezzünk vissza ezekre az
Igékre!
„… többé nem eszem ebből a húsvéti vacsorából,
amíg csak be nem teljesedik ez az Isten országában.” (Luk 22, 16 Új ford.)
„Mondom pedig néktek, hogy: Mostantól fogva nem
iszom a szőlőtőkének ebből a terméséből mind ama napig, a mikor újan iszom azt
veletek az én Atyámnak országában.” (Mt 26, 26)
„Mert mondom nektek, hogy nem iszom mostantól
fogva a szőlőtő terméséből, amíg el nem jön az Isten országa.” (Luk 22, 18 Új
ford.)
Az utoljára említett Igénél támadhat zavar, ha
hozzáolvassuk a római levél egyik kijelentését.
„Mert az Isten országa nem evés, nem ivás, hanem
igazság, békesség és Szent Lélek által való öröm.” (Róm 14, 17)
Ebből következik, hogy az apostolokkal való
újabb étkezés, bár Isten országában (az Atya országában) valósul majd meg, de
itt a földön. Mert akkor itt lesz (itt is lesz) az Isten országa. A mennyek
országa kifejezés sokkal egyszerűbb. A mennyek országa a mennyben van. Ott él
az Atya („… ki vagy a mennyekben…”), és jelenleg ott él az Úr Jézus Krisztus
is, mi magunk is odavágyunk, ugyanis ez az üdvösségünk helye.
„… a mi országunk mennyekben van, honnét a
megtartó Úr Jézus Krisztust is várjuk.” (Fil 3, 20)
„Nem minden, a ki ezt mondja nékem: Uram! Uram!
megyen be a mennyek országába; hanem a ki cselekszi az én mennyei Atyám
akaratát.” (Mt 7, 21)
A mennyek országát a Biblia az Isten országának
és az Atya országának is nevezi. Nem látunk a kifejezések között lényegi
különbséget, ha csak azt nem, hogy amikor a konkrét „fenti” országról esik szó,
tehát ahol kizárólag szellemi teremtmények élnek, képiesebb a mennyek országa
megnevezés, ha pedig ez az ország úgymond „eljön”, megjelenik valamilyen
formában itt az emberek között, akkor kifejezőbb, ha Isten országa jön el és
nem a mennyek országa. Viszont az Úr Jézus Krisztus dicsőséges eljövetelével
eljött Isten országát, az Úr Jézus Krisztus országának is írja a Biblia, mint
azt olvashattuk: Az Úr Jézus Krisztus „… ítélni fog élőket és holtakat az ő
eljövetelekor… az ő országában.” (2. Tim 4, 1)
Jézus Krisztus a mennyek országa és az Isten
országa kifejezéseket egyaránt használta.
„Ettől fogva kezde Jézus prédikálni, és ezt
mondani: Térjetek meg, mert elközelgetett a mennyeknek országa.” (Mt 4, 17)
„… elméne Jézus Galileába, prédikálván az Isten
országának evangyéliomát, És mondván: Bétölt az idő, és elközelített az
Istennek országa; térjetek meg, és higyjetek az evangyéliomban.” (Márk 1,
14-15)
„Elmenvén pedig prédikáljatok, mondván:
Elközelített a mennyeknek országa.” (Mt 10, 7)
„Ha pedig Isten ujjával űzöm ki az ördögöket,
kétség nélkül elérkezett hozzátok az Isten országa.” (Luk 21, 20)
Feltűnhet, hogy amíg a próféciák Isten országa
eljöttét egy mindent átható hatalmas dolognak jövendölték, addig Jézus Krisztus
– anélkül, hogy valóban látványos, eget-földet rázó események történtek volna –
egyszerűen elkezdte mondani, hogy elközelgett az Isten országa, ami
„fehéren-feketén” azt jelenti, hogy eljött a mennyek országa, itt van a mennyek
országa. Most akkor hogyan is van ez?
A Biblia szerint az Isten országának eljövetele
többféle módon valósul meg. Ha egy idegen országban egy vendéglő asztalánál
ülünk, és az asztalra helyeznek egy magyar zászlót, akkor az ott egy „darab”
Magyarország. Miért? Mert ott magyarok vannak, az egy maréknyi magyar terület,
egy maréknyi Magyarország. Amikor itt járt Jézus Krisztus, akkor itt volt egy
„rész” a mennyek országából, az Isten országából, mert itt volt az Isten Fia.
Elmondhatta, hogy (Ővele) eljött, itt van az Isten országa. De még másra is
felhívta a tanítványok figyelmét:
„Az
Isten országa nem szemmel láthatólag jő el. Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy:
Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van.” (Luk 17,
20-21)
Láthatjuk,
hogy Izráel prófétái másképpen képzelték az Isten országát, a Messiási
Békebirodalmat. Izráel helyreállítását látták benne. Jézus Krisztus Isten
országának háromféle eljövetelét tanította: amikor az, az Ő Názáreti Jézusként
való eljövetelében valósul meg, amikor az nem látható módon jön el (bennünk
van), illetve lesz még egy harmadik féle is.
A
Bibliából tudjuk, hogy az ember nem csupán test és lélek (ez utóbbi héberül nefes,
görögül pszihé), mint az állatok, hanem egyben szellem is (héberül ruah,
görögül pneuma), amely (nem anyától, nem apától, hanem közvetlenül) az Istentől
kapott „Isten-lényegű” része az embernek. Az ember ezzel az Istentől kapott
szellemével képes megragadni, legalábbis (újjászületése előtt) felfogni a
Teremtő Isten legalapvetőbb dolgait. El kell ismernünk, hogy az Isten országa a
belénk helyezett szellem által, már születésünktől kezdődően bennünk van.
Amikor pedig újjászületünk, akkor a Szentlélek költözik belénk, tehát attól
kezdve a mennyek országa, az Isten országa, „méginkább” bennünk van. Látható
módon jött el az Isten országa? Nem. Gyakorlatilag erről szólt Jézus Krisztus,
amikor azt mondta: „Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el… az Isten
országa ti bennetek van.”
Amikor
azt írtuk, hogy az Isten országának eljövetele többféle módon valósul meg,
akkor természetesen ennek lesz egy valóban mindent elsöprően egyedülálló
megvalósulása is, éppen úgy, ahogyan azt a próféták megjövendölték. Ekkor jön
el, és így jön el a valamikori Izráel által olyannyira áhított Isten országa
(az Atya országa, az Úr Jézus Krisztus országa, királysága), ekkor jön el, és
így jön el az Úr Jézus Krisztus. Hatalmas dicsőségben, szent angyalaival. Erről
az Isten országa (harmadik féle) eljöveteléről is beszélt Jézus Krisztus:
„Mert
a miképen a villámlás napkeletről támad és ellátszik egész napnyugtáig, úgy
lesz az ember Fiának eljövetele is… Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után
a nap elsötétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak,
és az egeknek erősségei megrendülnek. És akkor feltetszik az ember Fiának jele
az égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát
eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.”(Mt 24, 27, 29-30)
Az
Úr Jézus Krisztusnak ezzel a dicsőséges és drámai eljövetelével teljesednek be
maradéktalanul az Isten országa eljövetelével kapcsolatos bibliai Igék. Isten
Igéi. Ezután az eljövetel után kezdődik az Úr Jézus Krisztus dicsőséges földi uralkodásának
1000 éve.
„Mi
Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved; Jőjjön el a te
országod legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.”
Isten áldása legyen az áhítatok olvasóin
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!