„… áron vétettek meg a földről…” Nyilvánvaló,
hogy a száznegyvennégyezer elpecsételése Isten papságává csakis úgy lehetséges,
ha ők is újjászületéssel igazíttatnak meg. Ez alapvetően lehetetlen lenne, ha a
Bárány által nem lennének Ők is megváltva. Ilyen módon ők is – az elragadtatott
keresztényekhez hasonlóan, az Úr Jézus Krisztus megváltottjai, azaz Ő értük is
ontatott a Bárány vére, tehát ők is – hozzánk hasonlóan – áron vétettek meg a
földről.
„… asszonyokkal nem
fertőztették meg magokat” nem jelenti azt, hogy esetleg házasság nélkül éltek,
mintha a házasságban való élés beszennyezne bárkit is. Ők nem szennyezték be
magukat olyan vallásos irányzatokkal, amelyek az antikrisztusi időszakban
különösképpen Isten iránti hűtlenségre csábították az embereket. Ezeket a
hűtlenségre csábító irányzatokat gyakran asszonyok képében szemlélteti a
Jelenések könyve. Ilyen Jezábel (Jel 2, 20) és az egyházi Babilon képe is, mint
a paráznáknak az anyja (Jel 17, 5).
„… szűzek”, számuk nem
szaporodik, önmagukban egy zárt egységet képeznek, létszámuk
száznegyvennégyezer. (Bár elképzelhető, hogy ez az azonosító jegyük része az
előző jegynek, azaz érintetlenek mindennemű antikrisztusi behatástól.)
„… követik a Bárányt, valahová
(ahová Új ford.) megy”. Ebben a követésükben jut kifejezésre a Bárány
iránti hálájuk és mindenek-fölötti hűségük, Ővele való bensőséges közösségük.
„… áron vétettek meg az emberek
közül Istennek és a Báránynak zsengéiül”. Esett már erről szó. Azzal
egészítenénk csupán ki a fentebb írtakat, hogy amíg a Gyülekezet a menny első
zsengéjéül, ők a föld (a majdani Messiási Békebirodalom) első zsengéjéül
vétettek meg. A nagy nyomorúságból ők az elsők tehát, akik garantáltan élve
jutnak be ebbe a birodalomba.
„… szájokban nem találtatott
álnokság… Istennek királyiszéke előtt feddhetetlenek.” Úgy gondoljuk ehhez
különösebbet hozzáfűzni nem kell. Isten előtt igazak.
A látomásnak része volt még ez
is: „És hallék szózatot az égből, mint sok vizeknek zúgását és mint nagy
mennydörgésnek szavát; és hallám hárfásoknak szavát, a kik az ő hárfájokkal
hárfáznak vala; És énekelnek vala mintegy új éneket a királyi szék előtt, és a
négy lelkes állat előtt és a Vének előtt; és senki meg nem tanulhatja vala azt
az éneket, csak a száznegyvennégy ezer…”. Sajnos nem adja meg a Biblia ennek az
új éneknek a tartalmát, így ezt nem ismerhetjük. Csak képzelőerőnkre
támaszkodva gondoljuk, hogy itt olyan énekről lehet szó, amelynek ismeretére
csak a száznegyvennégyezernek van szüksége a Fenevad ördögi birodalmában
végzett világ-evangelizációs munkájához, amely Isten országa közeli és
hatalommal történő eljöveteléről szól. Reménykeltően és magasztalóan,
ellenállhatatlan erővel kijelentve és hirdetve benne – már előzetesen is –
Isten végső győzelmét.
Látomásai sorába hová
illeszthető be, és egyáltalán miért kapta ezt a látomást János apostol?
Amikor Arám királya háborút
indított Izráel ellen, akkor Izráelben Elizeus volt Isten prófétája. Isten
embere mindenkor megüzente előzetesen Izráel királyának, hogy az ellenség mely
pontokon indít majd támadást, így Izráel ellenségei állandóan vereséget szenvedtek.
Arám királya gyanút fogott, és nyomozni kezdett a vereségek okáról, mígnem
fülébe jutott, hogy az ügyben Elizeus próféta a bűnös. Máris seregeket indított
Elizeus elpusztítására.
„Felkelvén pedig jókor reggel
az Isten emberének szolgája, kiméne, és ímé seregek vették körül a várost, és
lovak és szekerek. És monda néki az ő szolgája: Jaj, jaj, édes uram! mit
cselekedjünk? Felele ő: Ne félj. Mert többen vannak, a kik velünk vannak, mint
a kik ő velök. És imádkozott Elizeus és monda: Óh Uram! nyisd meg kérlek az ő
szemeit, hadd lásson. És megnyitá az Úr a szolga szemeit és láta, és ímé a hegy
rakva volt tüzes lovagokkal és szekerekkel Elizeus körül.” (2. Kir 6,
15-17)
Elizeus és szolgája is
biztonságban érezhette magát, hiszen megláthatták, hogy Isten seregei nagyobbak
és erősebbek az őrájuk támadók seregétől.
János apostol szemei – amikor
időben ezt a látomást kapta – már beleláthattak Sátán ravasz tetteibe,
láthatták az eljövendő Fenevad és a hamis próféta felemelkedését, a népek
irántuk való rajongását, ugyanakkor szenvedését is, a zsidók megvetettségét és
életterük szűkülését. János talán kiutat sem látott volna mindebből, már-már
Isten országa eljövetelével kapcsolatban is kétségei támadtak volna, ha nem
kapja ezt a csodálatos, Elizeus látomásához hasonló látomást – megerősítésül.
Megláthatta, hogy a legszentebb helyen, a Sion helyén ott a győztes Bárány, aki
választottjaival gondoskodni képes már-már elveszettnek vélt népéről! Aki nem
hagyta magára azokat, akik Őbenne reménykedtek, íme, jelen van, és kész az
eljövetelre, hatalommal és dicsőséggel.
„Ezt
mondja, a ki ezekről bizonyságot tesz: Bizony hamar eljövök.” (Jel 22, 20)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!