„… és
Isten vala az Ige… Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi
lett.” (Jn 1, 1, 3)
Ennyi
ismeret után, kihez imádkozzunk? Az most már egyértelmű, hogy keresztyénként,
imáinkban a Mindenható Istent szólítsuk meg, a Teremtő Istent, azt az Istent,
akiben Ábrahám, Izsák és Jákób hitt, tehát Ábrahám, Izsák és Jákób Istenét. Ha
így szólítod meg imáidban az Istent, nem követsz el hibát. Célba jut az imád,
és meghallgatásra talál. Ha akarsz, dönthetsz úgy is, hogy személyre bontva
szólítod meg, akár az Atyát, akár az Úr Jézus Krisztust.(A Szentlélekhez ne
imádkozz, hiszen Ő benned lakik, és éppen Ő segít neked az imádkozásban. Ő adja
szinte még a szavakat is a szádba, Önmagát nyilván nem fogja felmagasztalni,
sem megkérni bármi teljesítésére.) Az Atya megszólításakor, alkalmazd a Mennyei
Atyánk kifejezést, de bátran kezdheted imádat, Mi Atyánk megszólítással is,
hiszen amikor Jézus egykoron imádkozni tanította hallgatóságát, mintaként
mondott imáját így kezdte. (Mt 6, 9) Mit ígér Jézus, vajon
meghallgatja-e az Atya az imákat?
„Kérjetek
és adatik néktek, keressetek és találtok, zörgessetek és megnyittatik néktek.
Mert aki kér, mind kap, és a ki keres, talál, és a zörgetőnek megnyittatik.”
(Mt 7, 7-8)
„…
Bizony, bizony mondom néktek, hogy a mit csak kérni fogtok az Atyától az én
nevemben, megadja néktek.” (Jn 16, 23)
Jézus,
feltámadását követően azt mondta, neki adatott minden hatalom mennyen és
földön. (Mt 28, 18) Ennek előzetes tudatában merte kijelenteni:
„És
akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az
Atya a Fiúban.” (Jn 14, 13)
Szólítsd
meg tehát imáidban, bátran az Úr Jézus Krisztust, hiszen Ő, imáid
meghallgatását ígéri! Mindemellett Nála van most minden hatalom, mert az Atya
átengedte Neki, a megváltás csodálatos tette jutalmaként. Imádkozz az Úr
Jézushoz azért is, mert ez kedves az Atya előtt, ha megbízol az Ő Fiában, aki
ma is az Ő szeretett gyönyörűsége!
Miután
megszólítottad, így vagy úgy Istenedet, de valóban csak azt követően, imád
során a továbbiakban bármikor mondhatod számára, hogy: Uram.
Miután
megpróbáltunk meggyőzni téged arról, hogy kihez imádkozz, most megpróbálunk
határozottan felszólítani, hogy kihez ne imádkozz. Még akkor sem, ha eddig ezt
tetted.
A
tűzoltók „védőszentje” Szent Flórián, a tűzoltók, ha esetleg félkomolyan is, de
hozzá könyörögnek támogatásért. A Bazilika lépcsőjén legfőbb katolikus főpapunk
sok esetben István királyunkat, a Szentjobbot, és az „összes angyalokat”
szólítja meg országunk megsegítése, felvirágoztatására. A „Mária könyörögj
érettünk!” már teljesen hétköznapi, miként az is, hogy egyesek, egy-egy,
számukra fontos döntés előtt, elhunyt hozzátartozójukat, halott szüleiket
kérdezik meg, hogyan is döntsenek. Ha pedig valakit az „anyaszentegyház”
boldoggá avat(?), netán szentté(?), ezzel egyúttal felhatalmazást is ad
híveiknek, hogy ettől az időponttól már imádkozhatnak az újonnan boldoggá,
szentté avatott halotthoz is, bizonyos életnehézségek esetén kérhetik
segítségét, Istennél történő közbenjárását.
Micsoda
tévelygés! Micsoda káosz! És milyen szomorúság töltheti el a Mindenható Istent,
amiért az imádkozó emberek egy szintre emelnek Vele egy csontdarabot, netán egy
halottat, egy bálványt. Őhelyette, azokat hívják segítségül, nyomorúságuk
idején.
Ezúton
kérünk tehát, ne imádkozz különféle bálványokhoz, ember által kinevezett
istenekhez! Külön kiemelnénk, s most ne botránkozz meg, de imádságban ne
fordulj még (az eredeti nevén Mirjamnak nevezett) Máriához, Szűz Máriához
sem. Gondold végig, hogy élete folyamán ő is csak egy egyszerű halandó
volt, egy izraeli zsidó asszony. Az szinte teljesen bizonyos, hogy istenfélő,
kegyes asszony volt, hiszen Isten másként nem bízta volna rá Fia test szerinti
megszülését, felnevelését. De Jézus keresztre feszítése és feltámadása után
Máriának is meg kellett térnie, újjá kellett születnie, s ha hitében mindvégig
kitartott, üdvözült, mint egy valaki a sok közül, aki megcselekedte Isten
akaratát. Mária személyét a Szentírás nem emeli mások fölé, közbenjáró
szerepéről említést sem tesz, sőt a közbenjárással kapcsolatban ezt olvashatjuk
a Bibliában: (1 Tim, 2, 5-6)
„Mert
egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és az emberek között, az ember Krisztus
Jézus, a ki adta önmagát váltságúl mindenekért, mint tanúbizonyság a maga
idejében.”
Ha
ezzel vitatkoznál, ne feledd, hitelt kell adnod a Szentírásnak, amely szerint:
„A
teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a
megjobbításra, az igazságban való nevelésre.” (2 Tim 3, 16)
Tehát
az Isten és ember között nincs szükség más közbenjáróra, hiszen a közbenjáró,
maga az Úr Jézus Krisztus. Máriának tehát itt nem juthat szerep. Ha esetleg azt
mondod, hogy Mária, Jézus Krisztus és az ember között látja el a közvetítői,
közbenjárói szerepet, akkor mi azt mondjuk, itt sincs szükség rá, mivel Jézus
mindenkor kész velünk a közbenjáró nélküli, közvetlen kapcsolatra.
„Jöjjetek
én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én
megnyugosztlak titeket.” (Mt 11, 28)
Elterjedt
az a szóbeszéd is, hogy halála után, Máriáért eljött az Úr Jézus Krisztus, és
feltámasztván őt, magával vitte anyját a mennybe. Ez is csak része annak a sok,
ördögi próbálkozásnak, amellyel, zavarkeltés céljából a hazugság atyja,
Máriából, „Ég királynőjét” szeretne kreálni, tekintve, hogy más (pogány)
vallásokban is mindig volt, az isten mellett istennő, vagy anyakirálynő is.
Vigyázz, az ördög be akar csapni! Miután János apostol, Máriától lényegesen
fiatalabb volt, évtizedekkel túl élte Máriát, ráadásul kereszthalála előtt
Jézus, az édesanyja és János között anya-fiú kapcsolatot hozott létre, kettőjük
kapcsolata olyan élő lehetett, hogy János apostol, mindenképp említést tett
volna, „anyja” feltámasztás útján történő dicsőséges mennybemeneteléről, akár
evangéliumában, az utókor számára fennmaradt leveleiben, vagy a késő
öregkorában lejegyzett Jelenések könyvében. Ne tartsd tehát Máriát sem
közbenjárónak, sem istennőnek, ne imádkozz hozzá, és ne imádkozz más meghalt
személyekhez, csontokhoz, bálványokhoz sem! Ne borulj le ezek előtt, mert
mindez utálatos Isten előtt.
Az
Istent imádd! Csak ismételni tudjuk, a Mindenható Istenhez imádkozz, nevezheted
Őt így, esetleg Teremtő Istennek, vagy Ábrahám, Izsák és Jákób Istenének. Vagy
imádkozz közvetlenül Mennyei Atyádhoz, a Mi Atyánkhoz! De ha ránk hallgatsz, és
igazán kedvében akarsz járni Atyánknak, akkor az Úr Jézus Krisztushoz imádkozz!
Hogy kit választasz közülük, ebben teljes szabadságod van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!