Készülj arra, hogy tanításunk lényegesen terjedelmesebb a
megszokottól!
Az elragadtatással kapcsolatban alapvetően kétféle nézet
létezik. Az egyik nézet szerint az elragadtatás a nagy nyomorúság előtt
következik be, a másik szerint a nagy nyomorúság után. Mindkét nézetnek voltak
és vannak lelkes védelmezői, akik saját logikai érveik mellett természetesen a
Biblia Igéivel támasztják alá érvelésüket. Gyakran találkozunk azzal a furcsa
helyzettel is, hogy az egyes Igék kétféle értelmezéséből eredően, az egyik
nézet képviselői ugyanazzal az Igével védik és erősítik álláspontjukat, amellyel
a másik oldal éppen a sajátját védi és erősítgeti. Nem állítjuk, hogy mi
ezeknek a nézetkülönbségeknek egyszer és mindenkorra véget tudunk vetni, de
jelen átfogó tanításunkkal igyekszünk majd e területen egy kis rendet rakni,
hogy az igazán érdeklődők részére megadhassuk az elragadtatás (nagy nyomorúság
idejéhez viszonyított) bibliailag legvalószínűbb időpontját.
Már az elején szeretnénk rögtön leszögezni, hogy ha valaki
nem ismeri ezt az időpontot, attól még – egyáltalán nem kockáztatva az üdvösségét
– nagyon kedves tanítványa lehet az Úr Jézus Krisztusnak. Keresésünk,
kutatásunk viszont egy újabb lehetőség arra, hogy kifejezzük Urunk iránti
érdeklődésünket. Egyúttal azt gondoljuk, hogy egy újjászületett keresztény számára öröm, ha szellemi világossága folyamatosan növekszik azáltal, hogy
egyre jobban megismeri az Úr Jézus Krisztus és az Általa küldött Szentlélek
tanításait, kijelentéseit, kinyilatkoztatásait.
Nem titkoljuk, hogy a mi álláspontunk szerint az
elragadtatás a nagy nyomorúság előtt lesz. Tanításunk célja, hogy érveink
felsorakoztatásával bizonyítsuk állításunk helyességét, megbízhatóságát,
megdönthetetlenségét.
1./ Az elragadtatás
Az újjászületett hívő keresztények (a Gyülekezet tagjai) jól
látják, hogy az emberiség nem a globális felmelegedés vagy az éghajlatváltozás
miatt, esetleg pénzügyi, gazdasági összeomlások miatt, hanem alapvetően az
elszaporodott bűn miatt került nehéz helyzetbe. Minden más már csak ennek a
következménye. Mára az emberiség egy olyan globális méretű kaotikus állapotban
van, amelyet már képtelen orvosolni, fékezni, kézben tartani. Az emberi
természet annyira megromlott, degenerálódott, hogy Isten számára az ember, mint
teremtmény, sajnos többségében értéktelenné, utálatossá, kacattá, szemétté
vált, a szellemvilág előtt pedig rossz példává. Az Isten rendje elleni lázadást
a Teremtő Isten, egy idő után már nem nézi tétlenül, megleckézteti engedetlen
teremtményeit. Egy komoly, pusztító, iszonyatos ítéletsor vár a közeljövőben
erre a bűnös és parázna emberiségre. Istenünk haragjának kifejezése lesz ez az
utolsó időkben, az Úr napján. A jó hírünk viszont, hogy ez az ítélet a földön
élő szenteket, újjászületett keresztényeket (a Gyülekezetet) nem érinti majd.
Talán igazságos lenne, hogy akik az Úr Jézuséi, ugyanazt a haragot, ítéletet és
szenvedést éljék majd át, mint azok a bűnösök, akik soha nem akartak az Isten
tetszésére élni? Nem. Távol legyen.
„Mert nem haragra rendelt minket az Isten, hanem arra, hogy
üdvösséget szerezzünk a mi Urunk Jézus Krisztus által, a ki meghalt érettünk…”
(1 Thessz 5, 9-10)
„Minekutána azért most megigazultunk az ő vére által, sokkal
inkább megtartatunk a harag ellen ő általa.” (Róm 5, 9)
Az emberiség történetében egyszer csak végbemegy majd egy
olyan esemény, amely bár Isten részéről előre kijelentést nyert, mégis
váratlanul tör rá a világra. Ez az esemény az a bizonyos elragadtatás, amely a
Teremtő Isten világkorszakot lezáró ítéletének bevezető akkordja lesz, az Úr
napján. Már az ítéletsor első eseménye is villámként csap le az emberiségre!
„Mert mintegy tőr, úgy lep meg mindeneket, a kik az egész föld színén
lakoznak.” – mondta Jézus Krisztus a tanítványainak. (Luk 21, 35)
„Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni
harsonával leszáll az égből és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban.
Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a
felhőkön az Úr elébe a levegőbe, és ekképpen mindenkor az Úrral leszünk.” (1
Thessz 4, 16-17)
Hamarosan bekövetkezik tehát egy olyan drámai esemény,
amelynek során az Úr Jézus Krisztus (anélkül, hogy letenné a földre a lábát),
alászáll a mennyből és kihívja, kirendeli, kiparancsolja, kiragadja,
feltámasztja sírjaikból mindazokat, akik életük során az Őbenne való hitben
éltek, azaz a holtak közül, feltámadással begyűjti az Övéit. De e nap
drámájaként nemcsak a Krisztusban elhunyt halottak feltámadása és mennybe
menetele történik majd meg, hanem a világ számára további döbbenetként, mi,
akik élő szentekként, újjászületett, megigazult keresztényekként akkor testben
élünk, szintén felvétetünk a földről. (1 Thessz 4, 16-17) Miként a feltámadott
halottak, mi is egy új, örökkévaló mennyei testet kapunk (átváltozunk egy
szempillantás alatt /1 Kor 15, 52/), felemelkedünk, és a levegőégben
találkozunk Megváltó Istenünkkel, a Fiú Istennel, az Úr Jézus Krisztussal. Ezt
a feltámadást, átváltozást, felemeltetést és az elénk jövő Úr Jézus Krisztussal
történő találkozást nevezi a Biblia elragadtatásnak. Valamennyien együtt
megyünk a mennybe, az Atyához.
Szellemi látásunk szerint ezután kezdődik a világ
történelmének legborzalmasabb időszaka, a Fenevad (Antikrisztus) korszaka, ezen
belül pedig a „nagy nyomorúság”. Ez az időszak hét évig tart, ez alatt Isten
kitölti a haragját, és apokaliptikus – a Jelenések könyvében leírt – jelenségek
közepette az emberiséget példátlan méretű csapásokkal bünteti. A nagy
nyomorúság előli elragadtatás egyik célja ezért az, hogy az Úr Jézus Krisztus
kimentse a Gyülekezetet az eljövendő harag időszakából, hiszen Isten nem
haragra rendelte e népet.
Folytatás holnap
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!