Mégis vannak, akik azt vallják, hogy a Gyülekezetnek
ugyanúgy át kell élnie a nagy nyomorúságot, mint Izráelnek, Isten népének.
Szerintük az elragadtatás a nagy nyomorúság után lesz. Téves tanításukra a
következő választ tudjuk adni: Izráelt, amiért megszegte az Istennel kötött
szövetséget és teljesen elvilágiasodott, tehát megbotlott (Róm 11, 11),
Istennek meg kell tisztítania a bűneitől, hogy az ősatyák számára és a számukra
adott ígéreteket beteljesíthesse, illetve ha népét abba a státuszba akarja helyezni,
amelyre kiválasztotta és amelyre szövetségre lépett vele. (Mármint, hogy Isten
örök papsága lesznek.) Tehát Izráelt meg kell tisztítani. Ezzel szemben a
Gyülekezetet nem kell megtisztítani, de még csak megpróbálni sem, mivel – az
Igék alapján – a Gyülekezet egyszer s mindenkorra már tiszta, hiszen az Úr
Jézus Krisztus megszentelte „… megtisztítván a víznek feredőjével az Ige
által,…” (Ef 5, 26). Ha tehát a gyülekezet tiszta, miért kellene a nyomorúság
kohójába vetni? – kérdezzük saját szavaikkal azokat, akik ott szeretnék látni a
Gyülekezetet ilyen-olyan összetákolt indokaik alapján. Ha figyelembe vesszük
azt is, hogy a Gyülekezet az Úr Jézus Krisztus Teste (Kol 1, 23), sőt Önmaga
(Apcsel 9, 4), hogyan gondolhatnánk akár egy percig is, hogy beviszi a saját
Testét a nyomorúság kohójába? És ha olvastuk, hogy mindez a nagy nyomorúság
ráadásul a Bárány haragja, vajon miért tenné ki ennek a haragnak az Úr Jézus
Krisztus (a Bárány) Önmagát, saját Testét, Menyasszonyát!
Akik amellett kardoskodnak, hogy a Gyülekezetnek ugyanúgy át
kell élnie a nagy nyomorúságot, mint mindenki másnak, tehát azt állítják, hogy
a Gyülekezet elragadtatására majd csak a nagy nyomorúság után kerül sor,
gyakran azzal az Igével hozakodnak elő, hogy már Pál is megmondta: „… sok
háborúságon (nyomorúságon) által kell nékünk az Isten országába
bemennünk.” (Apcsel 14, 22) Mi ezzel a megállapítással teljes mértékben
egyetértünk, csakhogy ezt a sok nyomorúságot a hívő a napi helytállása során, a
megszentelődés folyamatában, a bűn és Sátán elleni harcban, óemberével
való háborúskodásában éli át. Napi nyomorúságunk, hogy megvetnek, lenéznek,
elfordulnak tőlünk ismerőseink, barátaink, rokonaink. Kitaszítottak vagyunk a
világban. Nyomorúság látni a kihűlt, kereszténynek mondott alvó
összejöveteleket, helyi gyülekezeteket. Nyomorúság látnunk a minket körülvevő
erkölcsi fertőt, elsilányosodást, degenerációt, hazugságot, gúnyt, Isten Igéi
iránti teljes közömbösséget. Akik Pál apostol szavait a végidők nagy
nyomorúságára alkalmazzák, azok bizonyára elfelejtették, hogy Pál apostol ezt a
kijelentését (Apcsel 14, 22) megkövezése után tette, ezért kizárt dolog, hogy
az Antikrisztusi végidőkről beszélt volna, amikor hittestvérei éppen a testét
beborító sebeit borogatták.
Térjünk vissza eredeti témánkhoz! Számtalan ószövetségi
Igehelyből előre tudjuk, hogy a zsidók közül csak azok láthatják meg az Úr
Jézus Krisztus dicsőséges visszajövetelét, akik ez alatt a hétéves időszak
alatt újjászületnek, és nem szenvednek mártíromságot, valamint túlélik az égi
csapásokat és az általános zsidóüldözést is, továbbá azok a zsidók, akiket az
Isten már idejekorán kiválasztott saját céljaira (144000). E népből bizony az
Úr Jézus Krisztus dicsőséges eljöveteléig mindenki más elpusztul, tehát csak az
igazak léphetnek be az 1000 éves Békebirodalomba, hogy azután a feltámadt zsidó
szentekkel együtt az Úr Jézus Krisztus papságaként szolgáljanak ebben a
birodalomban. (Ilyen kijelentéseknél mindenkor csak a felnőtt lakosságról
szólunk. A túlélők között természetesen lesznek még „fiak és leányok” is, amint
azt az Ez 14, 22-ben olvashatjuk.)
A pogányok közül az Úr Jézus Krisztus dicsőséges
visszajövetelét azok az újjászületett keresztények láthatják meg, akik
elkerülik a mártírhalált és túlélik az égi csapásokat is. Ők, mint igazak, az
igaz zsidókkal együtt beléphetnek az 1000 éves Békebirodalomba. Az eseményeknek
lesznek még további pogány túlélői (ők is meglátják majd Urunk dicsőséges
visszajövetelét). Ezek egy részének (akik nem tértek meg /1 Thessz 1, 8/, és a
nagy nyomorúság alatt részt vettek a keresztények üldözésében) ítélőszék elé
kell majd állnia, ahol a győztesen visszatérő Úr Jézus Krisztus azonnali
kárhozatra ítéli őket. (Az Izráelre támadó népeket már dicsőséges
visszajövetelekor, a Fenevaddal vívott háborúban elpusztítja az Úr Jézus
Krisztus /Zak 12, 9/.) Azoknak a pogányoknak, akiknek nem kell ítélőszék elé
állni, azok hitetlen pogányként lépnek majd be a Békebirodalomba. Ők azok, akik
különféle okokból kimaradtak a Fenevad keresztények elleni, illetve Izráel
elleni harcából.
Visszatérve a nagy nyomorúság idejére: akkor, addig soha nem
tapasztalt erővel és mértékben hirdettetik majd az Isten evangéliuma a világon
bizonyságul minden népnek, és akkor jő el a vég (tehát amikor a nyomorúság a
legnagyobb lesz, amikor az evangélium a legnagyobb erővel hirdettetik) – mondta
Jézus Krisztus tanítványainak az Olajfák hegyén.
Akkor romboltatik le itt (Jeruzsálemben) minden, akkor nem
marad itt kő kövön.
Kérdéseikből jól látva Jézus Krisztus, hogy a tanítványok a
végidőkről érdeklődnek, az utolsó napok eseményeire kíváncsiak, így ki sem tért
arra, hogy például a templom már egy korábbi időben (i. u. 70-ben) lerombolásra
kerül, de nem szólt a zsidók évszázadokon, évezredeken át tartó
szétszórattatásáról, üldöztetéseiről, a hatalmas áldozattal járó holokausztról,
a templom végidőkben történő ismételt felépítéséről és újbóli pusztulásáról
sem, hiszen ezek csak közbenső események. Jézus Krisztus, a tanítványok
kérdéseire válaszolva csak a végső idők jeleit és történéseit sorolta. Így
folytatta:
„Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság,
a melyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen: (Dániel 9, 27-nél:
iszonyatos bálvány, lásd új ford. Biblia)… Akkor, a kik Júdeában lesznek,
fussanak a hegyekre;… Imádkozzatok pedig, hogy a ti futástok ne télen legyen,
se szombatnapon: Mert akkor nagy nyomorúság lesz, a milyen nem volt a világ
kezdete óta mind ez ideig, és nem is lesz soha.” (Mt 24, 15-16, és 20-21)
Ez az Igeszakasz a zsidó népre vonatkozik. A templom (amely
a szent hely) Jeruzsálemben van, Júdea izraeli terület, és miután alig lesz
ideje a benne lakó népnek a menekülésre – viszont a tél Izraelben is hideg –
imádkozniuk kell, hogy ne télen kelljen menekülniük. És azért is imádkozniuk
kell, hogy a menekülésük napja ne szombatra essen, mivel ez pihenőnap, és a
zsidó ember, ha a törvényt be akarja tartani, ezen a napon egy adott (rövid)
távolságtól többet nem tehet meg. Nyilvánvaló, hogy a szombatnak ez a törvénye
csak a zsidókat érinti.
Jézus Krisztus válaszában kitért arra is, hogy ezekben az
utolsó napokban minden eddigit felülmúl majd a félrevezetés, a megtévesztés, a
hazugság és a csalás, hiszen tudjuk, hogy ez az időszak a Fenevad
(Antikrisztus) és egyben az emberiség legsötétebb időszaka lesz.
„Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után a nap
elsötétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak, és az
egeknek erősségei megrendülnek. És akkor feltetszik az ember Fiának jele az
égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát
eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel. És elküldi az ő
angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek
felől, az ég egyik végétől a másik végéig… Bizony mondom néktek, el nem múlik
ez a nemzetség, mígnem mindezek meglesznek. Az ég és a föld elmúlnak, de az én
beszédeim semmiképen el nem múlnak.” (Mt 24, 29-31, és 34-35)
Az Úr Jézus Krisztus dicsőséges visszajövetelére
Jeruzsálemben kerül sor. (Zak 14, 4) Visszatérése, éppen a világméretű
evangéliumhirdetés következtében egyáltalán nem lesz váratlan, csak a
megtéretlen antikrisztusi népek számára, akik a visszatéréséről szóló
beszédekben, próféciákban nem hittek. A választottak (144000) és az időközben
(zsidókból és pogányokból) újjászületett keresztények szinte napra pontosan ki
tudják majd számítani az Úr Jézus Krisztus visszajövetelét, hiszen a Biblia
egyértelműen megadja a Fenevad uralkodási idejét. Támpont lehet a hétéves
szerződés megkötésének, illetve a Jeruzsálemben ismételten bevezetett
áldozat-bemutatások erőszakkal történő megszüntetésének időpontja is. (Dán 9,
27) Micsoda öröm lesz, ha számításaikkal ellentétben egy kicsivel hamarább
menekülhetnek meg, hiszen olvastuk: „… megrövidíttetnek majd azok a napok.”
Folytatás holnap
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!