Péter, Jóel prófétára
hivatkozva elmondta a sokaságnak, hogy a Szentlélek kitöltésének lehettek a
szemtanúi. Emlékeztette őket Dávid királyukra, akinek Isten megesküdött, hogy
véréből való utódot ültet a trónjára, és aki utódjáról megprófétálta, hogy
annak teste soha nem lát majd elmúlást. Igyekezett hallgatóságát meggyőzni
arról, hogy a néhány héttel korábban keresztrefeszített názáreti Jézusról
mondta ezeket Dávid.
„Ezt a Jézust feltámasztotta az
Isten, minek mi mindnyájan tanúbizonyságai vagyunk. Annakokáért az Istennek
jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért Szent Lelket megnyervén az
Atyától, kitöltötte ezt, a mit ti most láttok és hallotok… Bizonynyal tudja meg
azért Izráelnek egész háza, hogy Úrrá és Krisztussá tette őt az Isten, azt a
Jézust, a kit ti megfeszítettetek. Ezeket pedig mikor
hallották, szívökben megkeseredének, és mondának Péternek és a többi
apostoloknak: Mit cselekedjünk, atyámfiai, férfiak? Péter pedig monda nékik:
Térjetek meg és keresztelkedjetek meg mindnyájan a Jézus Krisztusnak nevében a
bűnöknek bocsánatjára; és veszitek a Szent Lélek ajándékát.” (Apcsel 2, 32-33, és 36-38)
Még más szavakkal is a lelkükre
beszélt, kérve őket, hogy szabaduljanak meg végre ettől a bűnös világtól, ettől
az elfajult nemzedéktől. Akik hittek a beszédének megkeresztelkedtek és
betöltötte őket a Szentlélek. Azt olvashatjuk a továbbiakban, hogy:
„… Az Úr pedig minden napon
szaporítja vala a gyülekezetet az idvezülőkkel.” (Apcsel 2, 47)
Jeruzsálemben egy hatalmas
dolog történt ezen az ünnepen. A Szentlélek ilyen mérvű és erejű kiáradására az
emberiség történetében addig soha nem került sor. Bár a zsidó nép azelőtt is
ünnepelte a Pünkösdöt a Hetek ünnepeként, a keresztény világ ezt a napot azóta
az első Pünkösdként emlegeti.
Mi magunk is
hallottunk (és olvastunk) az Úr Jézus Krisztusról, és az új ismereteket
befogadtuk, elhittük. Miután megtértünk, az Úr Jézus nevére
megkeresztelkedtünk, és az újjászületés felfoghatatlan eseményekor az Úr Jézus
Krisztus Lelke költözött belénk, amely Isten Lelke, egyben az Élet Lelke. Csak
és kizárólag akkor üdvözülhetünk, ha újjászületünk. Emlékszünk mit mondott
Jézus Krisztus Nikodémusnak?
„… Bizony, bizony mondom néked:
ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja az Isten országát… Ha valaki nem
születik víztől és Lélektől, nem mehet be az Isten országába.” (Jn 3, 3,
5)
A bennünk lakozó Szentlélek
egyben az Erő Lelke is, erőt ad a bűn elleni mindennapos harchoz, erőt ad a
bizonyságtevéshez, erőt ad a világból való kitaszítottság, a világ által való
megvetettség és gyűlölet, illetve Sátán és démonai mindennapos zaklatásának
elviseléséhez. Helytelenek viszont azok a (főleg Jehova tanúi által
terjesztett) tanítások, amelyek a Szentlelket kizárólag erőnek, holmi
láthatatlan energiának tartják. Mi legszívesebben az Úr Jézus Krisztus
Lelkeként, az Igazság (Megigazulás) Lelkeként szeretünk Róla szólni.
El kell oszlatnunk azt a téves
tanítást is, miszerint van aki nagyobb, van aki kisebb mértékben részesül a
Szentlélekből. Miután a Szentlélek személy, így nem lehetséges, hogy valakiben
csak alig van, valakiben pedig bőségesebben. Az Ige azt tanítja, hogy „… az
Isten nem mérték szerint adja a Lelket”, azaz mindenki számára egyenlő
mértékben, nemre és érdemre való tekintet nélkül. Más kérdés, hogy ki mennyi
gyümölcsöt terem Általa. A magvető példázatából tudjuk, hogy „… némely száz
annyit, némely hatvan annyit, némely pedig harmincz annyit” terem. (Mt 13, 23)
Miért? Mert a Szentlélek és az ember kapcsolatában a Szentlélek a szelídebb,
soha nem akar az ember fölé kerekedni, mindenkor engedi, hogy az ember szabad
akarata szerint döntsön. Ő csupán terelgetni próbál, tanácsol, emlékeztet,
tanít, dicsőít. De bármikor felül lehet bírálni, ellen lehet Neki állni, meg
lehet szomorítani, visszavonulásra lehet kényszeríteni, sőt ki is lehet oltani.
(1 Thessz 5, 19)
Néhány szó még a Lélek
káromlásáról: „… a ki a Szent Lélek ellen szól, annak sem ezen, sem a más
világon meg nem bocsáttatik.” Mert bűnös marad! Mert a Szentlélek tárja fel a
bűnt, és aki ennek ellenáll, az nem ismeri fel a bűneit, nem tudja megvallani
az Úr Jézus Krisztusnak, nem keresztelkedik meg az Ő hatalmas nevére, tehát nem
töltekezhet be a Szentlélekkel, és nem láthatja meg Isten országát. Mert
ellenszegült. Így sem itt, sem ott nem nyer bocsánatot. Elkárhozik. Mert semmibe
vette, megvetette, káromolta a Szentlelket.
Befejezésül: mindazokkal
egyetértünk, akik Isten Lelkét Szent Szellemként ismerik. Tekintettel arra,
hogy tanításainkban mi a Károli Gáspár által fordított SZENT BIBLIA szövegét
használjuk, jelen tanításunkban is ennek a szövegéhez alkalmazkodtunk.
(Elődeink sok száz év óta „ebből a Bibliából” is üdvösségre tudtak jutni.)
Olvasd el
többször is ezt a tanítást, mivel hatalmas anyagot sűrítettünk bele! Cserébe
megígérjük, hogy egyes részletekre a későbbiek során még visszatérünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!