A vízözön utáni bálványimádás elterjedésének
megfékezése, hamisságának leleplezése, és saját egyedüli intenségének
kihangsúlyozása céljából választotta ki a Teremtő Isten Ábrahámot, Izsákot és
Jákóbot is, és lépett velük szövetségre. Jákóbot Isten Ézsauval szemben
választotta ki, még születésük előtt (Mal 1, 2-3). Kiválasztott személy volt
Mózes és Áron, de Isten kiválasztott eszköze volt a zsidó nép Egyiptomból való
kivonulását akadályozó fáraó is (2. Móz 9, 16). Izráel bírái, prófétái és
királyai is. (1 Kir 8, 16, 1 Krón 28, 6) Ha eddig soha nem is fogalmazódott meg
bennünk, vagy nem is gondoltuk így át, de jó ha tudjuk, hogy maga Jézus
Krisztus is egyike volt Isten kiválasztottjainak, mégpedig alapvetően az
emberek bűneinek megváltása céljából választotta ki Őt Isten.
„Ímé az én szolgám, a kit
gyámolítok, az én választottam, a kit szívem kedvel, lelkemet adtam ő
belé…” (Ézs 42, 1)
Szolgálata közben Jézus
Krisztus választotta ki, mint láttuk a tizenkét apostolt, majd idővel később
(már Úr Jézus Krisztusként) Ő választotta ki Pált, kifejezetten arra a célra,
hogy az Úr Jézus Krisztus nevét a népek és királyok, és Izráel fiai elé vigye
(Apcsel 9, 15)
Választott helye Istennek és
ezért megkülönböztetett, különleges figyelmet igényel Jeruzsálem (1 Kir 11,
36), de a maga idejében a jeruzsálemi templom is Isten által kiválasztott szent
helye volt (1 Kir 8, 44, 2. Krón 7, 12…). Nem szerepel így a Bibliában, de
keresztény körökben manapság Jeruzsálemet Isten órájának nevezik. Erre a
városra kell figyelnünk, hogy mindenkor tudjuk, hol tart az üdvtörténet, mennyi
már az idő Istennél. A Jeruzsálemben történtekből következtethetünk arra, hogy
milyen közel van már a vég, mikor zárulhat le végre az e világ szellemi
fejedelme által leuralt világkorszak.
Amikor Isten választott népéről
olvasunk a Bibliában, nem Egyiptom, Asszíria vagy Babilónia népeire kell
alapvetően gondolnunk, noha mint láttuk a történelem egyes korszakaiban Isten
választott eszközei voltak, hanem minden esetben a zsidó népre. Így már
érthetőbb a „… sokan vannak az elhívottak, de kevesen a
választottak” Ige is, amelyben Jézus Krisztus a kegyelemből hit által
üdvösségre jutókat állítja szembe a zsidó néppel, akik közül a példázat szerint
(miután Jézus Krisztust elutasítva továbbra is a törvény betartása által
akarnak megigazulni) kevesen jutnak majd be az üdvösségbe. „Ekkor a farizeusok
elmenvén, tanácsot tartának, hogy szóval ejtsék őt tőrbe.” – folytatódik a
történet, tehát a farizeusok megértették, hogy kiket nevezett Jézus Krisztus
elhívottaknak és kiket választottaknak. Két kivétel van mindössze erre nézve a
Bibliában. Választottaknak nevezi a Biblia azt a 144000 zsidó személyt is,
akiket Isten arra választott ki, hogy a végidőkben, a Fenevad (Antikrisztus)
uralkodásának idején, mint Isten szolgái nagy erővel hirdessék elsősorban
Izráelben, de a világ minden részén az evangéliumot (Jel 7, 3, Mt 24, 14).
Ennek ismeretében érthetővé válik az a bibliai kijelentés is, amely arról szól,
hogy az utolsó időkben olyan mérvű lesz a hazugság és a megtévesztés a földön,
hogy félő, megtévesztik még a választottakat (144000) is (Mt 24, 24). Ezek után
teljesen egyértelmű, hogy ugyanezen személyek (144000) miatt rövidülnek meg a
nagy nyomorúság végnapjai (Mt 24, 22), továbbá, hogy ők azok a választottak
(144000), akik a dicsőséges visszajövetelekor hozzásegítik az Úr Jézus
Krisztust (a Bárányt) a végső győzelemhez (Jel 17, 14).
Eddig a bizonyos szolgálatokra
és célra történő eleve elrendeléssel kiválasztott személyekkel, népekkel,
helyszínekkel foglalkoztunk, most térjünk át azokra a személyekre, akiket
szintén eleve elrendeléssel választ ki az emberiségből Isten, de őket
kifejezetten kegyelemből, mégpedig az Ővele való örök együttlétre, az
üdvösségre. Róluk fentebb azt írtuk, hogy az esetek túlnyomó részében őket
nevezi a Biblia elhívottaknak. Nem titok: ők a keresztények.
Tegyünk most egy röpke
látogatást az apostoli korszak kezdeti időszakában Antiókhiába!
„És az Úrnak keze vala velök;
és nagy sokaság tére meg az Úrhoz, hívővé lévén. Elhatott pedig a hír ő felőlük
a jeruzsálemi gyülekezet fülébe; és kiküldék Barnabást, hogy menjen el egész
Antiókhiáig. Ki mikor oda jutott és látta az Isten kegyelmét, örvendeze; és
inté mindnyájukat, hogy állhatatos szívvel maradjanak meg az Úrban… És nagy
sokaság csatlakozék az Úrhoz. Elméne pedig Barnabás Tárzusba, hogy felkeresse
Saulust, és rátalálván, elvivé őt Antiókhiába. És lőn, hogy ők egy egész
esztendeig forgolódtak a gyülekezetben, és tanítottak nagy sokaságot; és a
tanítványokat először Antiókhiában nevezték keresztényeknek.” (Apcsel 11,
21-26)
Folytatás holnap
Isten áldása legyen az áhítatok olvasóin
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!