2017. április 30., vasárnap

A 119. Zsoltár: imádság…2.



A te határozataidról gondolkodom, és a te ösvényeidre nézek. Minden parancsolatod igaz. Nemzedékről nemzedékre van a te igazságod. Látom, minden tökéletes dolognak vége van, de a te parancsolatodnak nincs határa. Az én ellenségeimnél bölcsebbé teszel engem a te parancsolataiddal, mert mindenkor velem vannak azok. A te határozataidból leszek értelmes. A te igazságod igazság örökké, és a te törvényed igaz. Közel vagy te, Uram! és minden te parancsolatod igazság. Nagy a te irgalmasságod, Uram! A te törvényed kedvelőinek nagy békességök van, és nincs bántódásuk, mert minden parancsolatod igaz. A te kegyelmeddel, oh Uram, teljes e föld. Jót cselekedtél a te szolgáddal, Uram, a te igéd szerint. Jó nékem, hogy megaláztál azért, hogy megtanuljam a te rendeléseidet. A te kezeid teremtettek és erősítettek meg engem; te erősítetted meg a földet és áll az.

Gyönyörködöm a te bizonyságaidnak útjában, mint minden gazdagságban. Gyönyörködöm a te rendeléseidben, a te parancsolataidban, a melyeket szeretek. Gyönyörködöm a te beszédedben, mint a ki nagy nyereséget talált. A te bizonyságaid én gyönyörűségem, és én tanácsadóim. A te törvényed nékem gyönyörűségem, a te parancsolataid gyönyörűségeim nékem. Ha nem a te törvényed lett volna az én gyönyörűségem, akkor elvesztem volna az én nyomorúságomban. Menedékem és paizsom vagy te, áldott vagy te, Uram!”

Hálaadások:

„Hálát adok néked tiszta szívből, hogy megtanítottál engem a te igazságod ítéleteire. Éjfélkor felkelek, hogy hálát adjak néked, igazságod ítéleteiért. Naponként hétszer dicsérlek téged, a te igazságodnak ítéleteiért. A te igédben van az én reménységem. Az én ellenségeimnél bölcsebbé teszel engem a te parancsolataiddal, mert mindenkor velem vannak azok. Minden tanítómnál értelmesebb lettem, mert a te bizonyságaid az én gondolataim. Előrelátóbb vagyok, mint az öreg emberek, mert vigyázok a te határozataidra. Minden gonosz ösvénytől visszatartóztattam lábaimat, hogy megtartsam beszédedet. Menedékem és paizsom vagy te!”

Megvallások:

„Ajkaimmal hirdetem a te szádnak minden ítéletét. Inkább gyönyörködöm a te bizonyságaidnak útjában, mint minden gazdagságban. A te határozataidról gondolkodom, és a te ösvényeidre nézek, gyönyörködöm a te rendeléseidben. Jövevény vagyok e földön. Elfogyatkozik az én lelkem, a te ítéleteid után való szüntelen vágyódás miatt. Megőriztem a te bizonyságaidat! A te bizonyságaid én gyönyörűségem, és én tanácsadóim. Az igazság útját választottam; a te ítéleteid forognak előttem. Ragaszkodom a te bizonyságaidhoz. A te parancsolataidnak útján járok, ha megvigasztalod az én szívemet! Ímé, kivánkozom a te határozataid után; hiszen bizodalmam van a te igédben! Megtartom a te törvényedet mindenkor és mindörökké. Tágas téren járok, mert a te határozataidat keresem. A királyok előtt szólok a te bizonyságaidról, és nem szégyenülök meg. Gyönyörködöm a te parancsolataidban, a melyeket szeretek. Felemelem kezeimet a te parancsolataidra, a melyeket szeretek, és gondolkodom a te rendeléseidről. A te beszéded megelevenít engem. Nem hajlottam el a te törvényedtől. Megemlékezem a te öröktől fogva való ítéleteidről Uram, és vigasztalódom. Uram! a te nevedről emlékezem éjjel, és megtartom a te törvényedet. Azt mondám Uram, hogy az én részem a te beszédeidnek megtartása. Meggondoltam az én útaimat, és lábaimat a te bizonyságaidhoz fordítom. Sietek, és nem mulasztom el, hogy megtartsam a te parancsolataidat. A te törvényedről el nem feledkezem. Éjfélkor felkelek, hogy hálát adjak néked, igazságod ítéleteiért. Társok vagyok mindazoknak, a kik félnek téged, és a kik határozataidat megtartják. Hiszek a te parancsolataidnak. Minekelőtte megaláztattam, tévelyegtem vala; most pedig vigyázok a te szódra. Teljes szívből megtartom a te parancsolataidat. A te törvényedben gyönyörködöm. Jó nékem, hogy megaláztál, azért, hogy megtanuljam a te rendeléseidet. Igazságosan aláztál meg engem. A te szádnak törvénye jobb nékem, mint sok ezer arany és ezüst. A te kezeid teremtettek és erősítettek meg engem, a te igédben van az én reménységem. Tudom Uram, hogy a te ítéleteid igazak. A te törvényedben gyönyörködöm, a te határozataidról gondolkodom. Tied vagyok, a te határozataidat keresem. Mely igen szeretem a te törvényedet, egész napestig arról gondolkodom! Előrelátóbb vagyok, mint az öreg emberek, mert vigyázok a te határozataidra. Minden gonosz ösvénytől visszatartóztattam lábaimat. Nem távoztam el a te ítéleteidtől, mert te oktattál engem. Az én lábamnak szövétneke a te igéd, és ösvényemnek világossága. A te határozataidtól el nem tévelyedtem. A te bizonyságaid az én örökségem mindenha, mert szívemnek örömei azok. Az én szívem hajlik a te rendeléseid teljesítésére mindenha és mindvégig. Menedékem és paizsom vagy te; igédben van az én reménységem. Szeretem a te bizonyságaidat. Méltányosságot és igazságot cselekedtem. Inkább szeretem azért a te parancsolataidat, mint az aranyat, mint a legtisztább aranyat. Igaznak tartom azért minden határozatodat, és a hamisságnak minden ösvényét gyűlölöm. Szájamat feltátom és lihegek, mert kivánom a te parancsolataidat. Hajnal előtt felkelek, kiáltok hozzád; a te beszédedben van reménységem. Szemeim megelőzik az éjjeli őrséget, hogy a te beszédedről gondolkodjam. A te határozataidat szeretem. Gyönyörködöm a te beszédedben, mint a ki nagy nyereséget talált. A hamisságot gyűlölöm és útálom; a te törvényedet szeretem. Naponként hétszer dicsérlek téged, a te igazságodnak ítéleteiért. Az én lelkem megtartja a te bizonyságaidat, és azokat igen szeretem. Megtartom a te határozataidat és bizonyságaidat, mert minden útam nyilván van előtted. Nyelvem a te beszédedről énekel, mert minden parancsolatod igaz. A te határozataidat választottam! A te törvényed nékem gyönyörűségem.


Folytatás holnap

Isten áldása legyen az áhítatok olvasóin







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!