2017. május 1., hétfő

A 119. Zsoltár: imádság…3.



Felette nagy nyomorúságban vagyok, lelkem mindig veszedelemben van. Nyomorúság és keserűség ért engem. Az istentelenek kötelei körülkerítettek, tőrt vetettek ellenem. Sokan vannak az én háborgatóim és üldözőim. Lelkem a porhoz tapad, kicsiny vagyok én és megvetett, sír a lelkem a keserűség miatt.

A kevélyek hazugságot költöttek reám. Kövér az ő szívök, mint a háj. Vermet ástak nékem kevélyek, a kik nem a te törvényed szerint élnek csalárdul üldöznek engem. Közelgetnek hozzám az én gonosz háborgatóim, a kik a te törvényedtől messze távoztak. Ez jutott nékem, hogy a te határozataidat megőriztem. Még ha fejedelmek összeülnek, ellenem beszélnek is; a te szolgád a te rendeléseidről gondolkodik. Csaknem semmivé tettek engem e földön, de én nem hagytam el a te határozataidat. Ha nem a te törvényed lett volna az én gyönyörűségem, akkor elvesztem volna nyomorúságomban. Vártak rám a gonoszok, hogy elveszessenek, de én a te bizonyságaidra figyelek. Noha olyanná lettem, mint a füstön levő tömlő; a te rendeléseidről el nem feledkezem.

Gyűlölöm a hamisságnak minden ösvényét. Megrontották a te törvényedet. Láttam a hűteleneket és megundorodtam, hogy a te mondásodat meg nem tartják. Harag vett rajtam erőt az istentelenek miatt, a kik elhagyták a te törvényedet. Az állhatatlanokat gyűlölöm, de a te törvényedet szeretem. Víznek folyásai erednek az én szemeimből azok miatt, a kik nem tartják meg a te törvényedet. Buzgóságom megemészt engem, mert elfeledkeztek a te beszédedről az én ellenségeim.

Elfogyatkozik az én lelkem a te szabadításod kivánása miatt; a te igédben van az én reménységem. Mikor vígasztalsz meg engem? Szemeim epekednek a te szabadításod és a te igazságod beszéde után. Várom a te szabadításodat, oh Uram! és a te parancsolataidat cselekszem. Uram! vágyódom a te szabadításod után. Várom a te ítéleteidet!”

Ígéretek:

„A te beszédedről nem feledkezem el, lábaimat a te bizonyságaidhoz fordítom. Sietek és nem mulasztom el, hogy megtartsam a te parancsolataidat. Soha sem feledkezem el a te határozataidról, mert azok által elevenítettél meg engem. Megesküdtem és megállom, hogy megtartom a te igazságodnak ítéleteit, a te törvényedről, a te határozataidról el nem feledkezem. Megtartom a te rendeléseidet, megőrzöm a te bizonyságaidat, és azokat igen szeretem. Megtartom a te határozataidat, mert minden útam nyilván van előtted.”

Kérések:

„Soha ne hagyj el engem! Ne engedj eltévedeznem a te parancsolataidtól! Ne rejtsd el tőlem a te parancsolataidat. Uram, ne hagyj megszégyenülni! Az igazságnak beszédét se vedd el soha az én számtól.

Tégy jól a te szolgáddal, hogy éljek és megtartsam a te beszédedet. Nyisd meg az én szemeimet, hogy szemléljem a te törvényednek csodálatos voltát. Fordítsd el rólam a szidalmat és gyalázatot, eleveníts meg engem a te igéreted szerint. Add értenem a te határozataidnak útát, hogy gondolkodjam a te csodálatos dolgaidról! Vigasztalj meg a te igéd szerint! A hamisságnak útját távoztasd el tőlem, és a te törvényeddel ajándékozz meg engem! Vezérelj a te parancsolataidnak útján, mert gyönyörködöm abban. Hajtsd szívemet a te bizonyságaidhoz, és ne a telhetetlenségre. Fordítsd el az én szemeimet, hogy ne lássanak hiábavalóságot; a te útadon éltess engemet. Teljesítsd igéretedet a te szolgádnak, a ki fél téged. Fordítsd el tőlem a gyalázatot, a mitől félek; hiszen jók a te ítéleteid. Éltess engem a te igazságod által, és szálljon reám, Uram, a te kegyelmed, a te szabadításod, a mint megigérted, hogy megfelelhessek az engem gyalázónak. Emlékezzél meg a te szolgádnak adott igédről, a melyhez nékem reménységet adtál! Teljes szívből könyörgök a te színed előtt: könyörülj rajtam a te igéreted szerint! Legyen velem a te kegyelmed, hogy megvígasztalódjam a te szolgádnak tett igéreted szerint. Szálljon reám a te irgalmasságod, hogy éljek. Szégyenüljenek meg a kevélyek, a kik csalárdul elnyomtak engem, forduljanak hozzám, a kik téged félnek, és ismerik a te bizonyságaidat! Legyen az én szívem feddhetetlen a te rendeléseidben, hogy meg ne szégyenüljek.

Segíts meg engem! Tarts meg engem, a te kegyelmed szerint eleveníts meg engem, hogy megőrizhessem a te szádnak bizonyságait. Uram, eleveníts meg a te igéd szerint. Szájamnak önkéntes áldozatai legyenek kedvesek előtted Uram! Támogass engem a te beszéded szerint, hogy éljek, és ne engedd, hogy megszégyenüljek reménységemben. Segélj, hogy megmaradjak, és gyönyörködjem a te rendeléseidben szüntelen ne adj át nyomorgatóimnak! Légy kezes a te szolgádért az ő javára, hogy a kevélyek el ne nyomjanak engem. Cselekedjél a te szolgáddal a te kegyelmességed szerint.

Tekints reám és könyörülj rajtam, a miképen szoktál a te nevednek kedvelőin. Vezéreld útamat a te igéd szerint, és ne engedd, hogy valami hamisság uralkodjék rajtam! Oltalmazz meg az emberek erőszakosságától, hogy megőrizzem a te határozataidat! A te orczádat világosítsd meg a te szolgádon!

Teljes szívből kiáltok hozzád, hallgass meg, Uram! Segítségül hívlak: tarts meg engem. Hallgasd meg az én szómat a te kegyelmességed szerint, Uram! Eleveníts meg a te jóvoltod szerint. A te ítéletid szerint eleveníts meg engem, a te kegyelmességed szerint, a te beszéded szerint eleveníts meg engem! Lásd meg az én nyomorúságomat és szabadíts meg engem. Te perelj peremben és ments meg! Lásd meg Uram, hogy a te határozataidat szeretem.

Taníts meg engem a te rendeléseidre, a te rendeléseidnek útjára, hogy megőrizzem azt mindvégig. Az okosságnak és tudománynak drága voltára taníts meg engem, és taníts meg a te ítéleteidre. Oktass, hogy megismerjem a te bizonyságaidat, oktass, hogy megtanuljam parancsolataidat, oktass, hogy megőrizzem a te törvényedet, és megtartsam azt teljes szívemből! Oktass, hogy éljek! Ajkaim dicséretet zengjenek, mert megtanítasz a te rendeléseidre.

Oh Uram! hadd szálljon az én könyörgésem a te színed elé; tégy bölcscsé engem a te igéd szerint. Éljen az én lelkem, hogy dicsérjen téged, és a te ítéleteid segítsenek rajtam! Jusson elődbe az én imádságom; legyen segítségemre a te kezed.”


Mondjuk együtt: Ámen!


Isten áldása legyen az áhítatok olvasóin



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!