Talán magával viszi a
Gyülekezet a mennybe az „örökkévaló evangélium”-ot, vagy milyen más egyéb
célból van „nála”? Hogyan olvastuk? „… a kinél vala az örökkévaló evangyéliom,
hogy a föld lakosainak hirdesse az evangyéliomot, és minden nemzetségnek és
ágazatnak (törzsnek), és nyelvnek és népnek…” Hogyan kell ezt értenünk?
A Gyülekezet akkor ragadtatik
el, amikor a földön elvégezte a munkáját. Viszont még elragadtatásával is
szolgálja Istenét, hiszen a világ szeme előtt történik majd minden, a sírok
megnyílásától, a „halottak” feltámadásáig, a szempillantásnyi idő alatti
átváltozástól a felemelkedésig. A Teremtő Isten nagyságát, a Teremtő Isten
erejét és dicsőségét hirdeti még akkor is a Gyülekezet, magával azzal a
ténnyel, hogy elragadtatott, hogy ez a „lehetetlenség”, ez a prófécia
egyszerűen megtörténhetett! Elragadtatásával mit mond, mint hírnök? Mit üzen
mindenkinek a Gyülekezet leges-legutolsó megnyilvánulásaként? „Féljétek az
Istent, és néki adjatok dicsőséget: mert eljött az ő ítéletének órája; és
imádjátok azt, a ki teremtette a mennyet és a földet, és a tengert és a vizek
forrásait.” Képzeld el, hogy a nappali szobánk „fő”-falára
mi ezt az Igét írtuk ki abból a célból, hogy aki elragadtatásunk után belép a
lakásunkba bármilyen célból, hagy lássa utolsó üzenetünket. Ha már egyszer itt
maradt, tudja meg, hogy mi lett volna a dolga, mit hanyagolt el, vagy mit
tegyen, legalább ezután,… hátha… „Féljétek az Istent, és néki adjatok
dicsőséget…”
Az Igeszakaszban írottak
szerint ez az „örökkévaló evangélium”. Tévedünk, ha azt állítjuk, hogy mi eddig
nem így ismertük az evangéliumot? Hogy-hogy ez az „örökkévaló evangélium”? Nem
a bűnbocsánat lehetősége, illetve a megváltás maga az evangélium? Már az elején
írtuk, hogy „ennek az Igeszakasznak az elemzése számtalan hasznos, további
ismeret átadására is lehetőséget nyújt.” Íme! Lássuk tehát, miféle evangéliumot
is hirdet távozásával a Gyülekezet?
Az „evangélium” szó azt
jelenti: örömüzenet, jó hír. Az „evangélium” szó éppen jelentéstartalmából
eredően, az isteni kijelentés különböző szempontjait is tartalmazza. Ezért
ebben a formában is olvashatunk róla: „Isten evangéliuma” (Róm 1, 1). Ez azt
fejezi ki, hogy az örömüzenet, a jó hír Isten szeretetéből ered. Máshol ezt így
találjuk: „A boldog Isten dicsőségének evangéliuma” (1 Tim 1, 11), amely
kifejezés mögött az húzódik meg, hogy Aki a dicsőségben van, sok „fiat” vezérel
magához a dicsőségbe (Zsid 2, 10). De ugyanerről az örömüzenetről egy másik
helyen azt írja a Biblia, hogy ez: „Krisztus evangéliuma” (2. Kor 10, 14). Ez
is érthető, hiszen Jézus Krisztus áldozata tette ezt az örömüzenetet lehetővé,
és miután az örömüzenet alapja a hit általi megváltás, a hit „tárgya” viszont Ő
maga, így teljes joggal nevezheti ezt az örömüzenetet a Biblia Krisztus
evangéliumának is. A 2. Kor 4, 4-ben ugyanerről „Krisztus dicsőséges
evangéliuma”-ként olvashatunk. Helytálló az evangéliumot „Isten kegyelmének
evangéliuma”-ként is jegyezni (Apcsel 20, 24), mert mindazokat megmenti, akik
megtérésükkel részesei Isten kegyelmi eleve elrendelésének. Pál óva intett
bennünket az „Isten kegyelmének evangéliuma” elferdítésétől, annak bármilyen
megtévesztő alakjától, amely tagadja azt, hogy egyedül a kegyelem elegendő
arra, hogy megmentsen, megtartson, és tökéletessé tegyen bennünket (2. Kor 11,
4). A világ valamennyi hamis vallásának pedig éppen ez a sátáni megtévesztés az
alapja. Ezek a vallások kivétel nélkül tagadják, hogy az üdvösség alapja az
isteni kegyelem. E „más evangélium” tanítói Isten rettenetes átka alatt állnak
(Gal 1, 9). A szóban forgó evangélium az „üdvösségetek evangéliuma”, írta az
efézusbelieknek Pál apostol (Ef 1, 13), majd ugyanebben a levélben az
örömüzenetet „békesség evangéliuma”-ként említette (Ef 6, 15). Ezt úgy kell
érteni, hogy a jó hír tartalma az, hogy az Úr Jézus Krisztus váltsága által
békesség jöhet létre Isten és bűnös között, egyben az evangélium befogadása egy
belső békességet is ad az ember lelkének.
Az örömüzenet egy másik
kinyilatkoztatási formája az „Isten országának evangéliuma” (Mt 4, 23), vagyis
az az örömüzenet, hogy Isten felállítja majd a földön az Úr Jézus Krisztusnak,
Dávid Fiának királyságát, a dávidi szövetség beteljesítéseként. E királyságot
már az Ószövetségi próféták is előre látták, de ezt az evangéliumot fogják
hirdetni majd a nagy nyomorúság idejében élő keresztények is (Mt 24, 14),
szembe haladva ezzel a Fenevad (Antikrisztus) arra vonatkozó ideológiájával,
miszerint az ő birodalma az egyedüli megtestesült tökéletesség és az egyetlen
lehetséges végkifejlet.
Visszatérve a Gyülekezet végső
üzenetére, láthatjuk, hogy az „örökkévaló evangélium”-ot úgy írja le a
Jelenések könyve, mint a hitetlen gonoszok feletti ítélethirdetést a nagy
nyomorúság eljövetelekor. Örömüzenetként hat majd a szenvedő keresztyének
számára, viszont ítélet alapjául szolgál mindenki másnak. Mindenki, aki akkor a
földön lakik szembesülni kényszerül ezzel az evangéliummal. Mivel ez az
evangélium alapjaiban már az ember teremtése óta fennáll, tehát ismert lehetett
bárki előtt, a Gyülekezet „csupán” annyit fűz hozzá, azzal aktualizálja ezt az
„örökkévaló evangélium”-ot, hogy „… eljött az ő ítéletének órája”, mármint a
Teremtő Isten ítéletének órája.
Ideje visszatérnünk az eredeti
Igeszakasz olvasásának folytatására! János apostol látomása így folytatódik:
„És más angyal követé azt, mondván: Leomlott, leomlott Babilon, a nagy város!
mert az ő paráznaságának haragborából adott inni minden pogány népnek.”
Folytatás holnap
Isten áldása legyen az áhítatok olvasóin
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!