2017. július 10., hétfő

Az Ige testté lett. Miért…3.?




Ugyanebben az evangéliumban olvashatunk arról is, hogy Jézus Krisztus mit mondott alkalmanként saját küldetéséről:

 „Jézus pedig kiálta és monda: A ki hisz én bennem, nem én bennem hisz, hanem abban, a ki elküldött engem. És a ki engem lát, azt látja, a ki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy senki ne maradjon a sötétségben, a ki én bennem hisz. És ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz, én nem kárhoztatom azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam a világot, hanem hogy megtartsam a világot.” (Jn 12, 44-47)


„Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; a mint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást.” (Jn 13, 34)


„… higyjetek Istenben, és higyjetek én bennem.” (Jn 14, 1) 


"Én vagyok az út, az igazság és az élet senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.”(Jn 14, 6 Új ford.)

„Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképen ti sem, hanemha én bennem maradtok. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül (nélkülem) semmit sem cselekedhettek. Ha valaki nem marad én bennem, kivettetik, mint a szőlővessző, és megszárad; és egybe gyűjtik ezeket és a tűzre vetik, és megégnek.” (Jn 15, 4-6) 

„… Én azért születtem, és azért jöttem e világra, hogy bizonyságot tegyek az igazságról…” (Jn 18, 37) 

Ha tömören szeretnénk összefoglalni, hogy Jézus Krisztus miért jött el a földre, akkor azt mondhatjuk, hogy azért jött el, hogy végrehajtsa az Atya üdvözítő tervét, magára véve a bűnöket, az életét adja azért, hogy az emberek – Isten kegyelméből – hit által üdvözülhessenek. Ezt János apostol, az evangéliumában írott két egymást követő Igével világosan megfogalmazta:

„Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra, hogy kárhoztassa a világot, hanem hogy megtartassék a világ általa.” (Jn 3, 16-17) 

Jézus Krisztus küldetését úgy kell látnunk, hogy annak minden részlete egyetlen hatalmas terv része csupán, valamennyi kisebb küldetési cél – bár önmagában is fontos – kizárólag azért fogalmazódott meg, hogy összeállhasson a nagy mű, általuk juthasson érvényre Isten üdvözítő szent akarata. Ahhoz, hogy hitre juthasson valaki, nyilván fontos, hogy a szellemi vakok szemei megnyílhassanak, hogy a megkötözöttek eloldoztassanak, hogy az emberek rádöbbenhessenek, hogy az Úr Jézus Krisztus nélkül semmit nem cselekedhetnek, kizárólag csak Őrajta át vezet az út az üdvösségre. Át kellett adnia az embereknek az Isten beszédeit. Ha azt írtuk, hogy ezért jött, akkor önmagában ez is igaz, de belátható, hogy a nagy cél megvalósításához ez csak egy rész, egy nélkülözhetetlen rész, de önmagában nem ez volt küldetésének a főcélja. Ha azt írjuk, hogy azért jött, hogy kiadja a szeretet parancsolatát, akkor ez is igaz, de ez is csak egy rész, egy építőelem. Ha azt írjuk, hogy azért jött, hogy bevezessen bennünket az Isten országa titkaiba, akkor ez is csak egy kis része a nagy egésznek. És sorolhatnánk.

Azért lett testté az Ige, hogy Isten Bárányaként elvegye a bűnöket (1 Jn 3, 5), hogy az ördög munkáit lerombolja (1 Jn 3, 8), hogy életünk legyen, és bőségben éljünk (Jn 10, 10). Azért jött el, hogy példát hagyjon reánk mindenben (1 Pét 2, 21). Az ellenség szeretetében is, a megkeresztelkedésben is, az önfeláldozásban is, az engedelmességben is, az Isten előtti kedvességben is… Ha Jézus Krisztus akkor nem jött volna el, ma nem lehetne közösségünk a Szentlélekkel, újjá sem születhettünk volna, reményt vesztetten, remény nélkül élhetnénk a halál árnyékának völgyében. Ha akkor nem jött volna el, ha akkor nem lett volna testté az Ige, hogy az életét adja értünk, miattunk, és helyettünk, soha nem láthattuk volna meg az Isten országát, bűneinkben haltunk volna meg valamennyien.

Sajnálattal kell megállapítanunk, hogy az Izráelre vonatkozó ígéretek a Messiás első eljövetelével nem tudtak maradéktalanul beteljesülni, mivel a zsidó nép sajnos nem ismerte fel meglátogatása idejét. Jézus Krisztus személyében nem ismerte fel Messiását. Máig szenvedi akkori vakságának következményeit. Reméljük viszont, hogy már nem sokáig.

Adjunk hálát mennyei Atyánknak, hogy így gondoskodott rólunk! 

Mennyei Atyánk! Hálát adunk Neked a Te könyörülő irgalmadért, hogy elküldted szeretett Fiadat ebbe a bűnös világba, igazságul, bölcsességül, a mi megváltásunkra és megszentelődésünkre. Köszönjük Neked Atyánk, hogy kétezer évvel ezelőtt JÉZUS KRISZTUS golgotai kereszten kiontott VÉRE ÁLTAL egyszer és mindenkorra ELVÉGEZTETETT a mi MEGVÁLTÁSUNK. ELVÉGEZTETETT A TE ÜDVÖZÍTŐ TERVED! Mindezekért dicsőséget, tisztességet és hálát adunk Neked Mennyei Atyánk!

 Isten áldása legyen az áhítatok olvasóin


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üdvözöllek kedves látogatóm, érezd magad jól, és tanulj és épülj az olvasottakból: Jézus szeret téged!